Bolt spouští předplatné pro své koloběžky. V Česku ho první vyzkouší lidé v Olomouci, rozšíří se ale i do dalších měst
Je tomu sotva pár týdnů, co jsme byli v Olomouci kvůli uvedení elektrických koloběžek Bolt pro český trh. Právě do samotného srdce Moravy tento původem estonský startup, který začínal jako alternativní taxislužba, uístil rovných 200 modelů, u nichž nemusíte platit poplatky za nástup a řešíte jen projeté minuty. Teď ovšem svou cenovou politiku mění.
Stejně jako například Lime před několika měsíci vyrukoval se službou LimePass, i Bolt pro své koloběžky spouští model předplatného, pomocí kterého si můžete zaplatit konkrétní časové období a jezdit za jednu fixní cenu. Ta se rozlišuje podle toho, jaký druh předplatného si vyberete.
Tím nejsvobodnějším modelem předplatného je denní, kdy můžete za 399 korun jezdit 24 hodin bez jakéhokoliv omezení (vyjma snížení rychlosti v centru města nebo v noci, což platí i pro jednorázové jízdy). Pokud byste celý den jezdili ve standardním režimu nárazových plateb, přeplatili byste o více než 200 korun více.
Vedle možnosti pro předplacené denní sdílení nabízí Bolt i týdenní a měsíční formát za 319, respektive 749 korun. Tady však omezení jsou – můžete jezdit maximálně 30 minut denně. Když to ale vztáhneme na cestu do práce, do školy nebo na nákup, s velkou pravděpodobností vám půl hodina bude stačit.
Pokud předplatné nemáte, můžete koloběžku od Boltu používat za běžnou cenu 4 koruny za minutu. Pokud jízda trvá déle než pět minut, za každou další minutu zaplatíte 3 koruny. A oproti startupu Eagle Scoots, který po Olomouci jezdí už pár měsíců, se neplatí za nástup a odemknutí.
Ano, MHD vyjde pro řadu lidí levněji
Jak jsme se ale v redakci přesvědčili, velká část lidí (zejména Olomoučanů) usilovně srovnává koloběžky s městskou hromadnou dopravou, a to právě z hlediska ceny. V tomto případě nemá Bolt žádnou šanci, protože měsíční jízdné na olomoucké MHD stojí pro dospělé 350 korun, týdenní pak 175 korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsO to ale tak úplně nejde. Elektrické koloběžky přináší především „nový“ způsob, jak se po městech přepravovat, a slouží jako alternativa k přesunu z bodu A do bodu B bez nutnosti hlídat jízdní řád nebo přestupovat. Regionální manažer Boltu pro střední a východní Evropu Roman Sysel pak zdůrazňuje, že mají částečně nahradit auta ve městech a motivovat k ekologičtějšímu přístupu.
A byť byl Olomouc prvním městem v Česku, rozhodně nebude posledním. Bolt už teď jedná s vedením města Pardubice o nasazení svých koloběžek do centra, a jak Jakub Dvořák, country manager Boltu pro ČR, pro CzechCrunch sdělil, během léta chtějí své stroje umístit i v dalších městech.