Bratři Borští postavili stylový podnik na croissantech. První várky vypadaly jako loupáky, smějí se
Kdo se vyzná v pečení, dobře ví, že croissanty jsou velká alchymie. Bratrům Borským se na nich ale podařilo vybudovat úspěšný podnik.
Michal a Marek Borští, majitelé podniku Supernova Bakehouse
„Nemůžeme si stěžovat. Ani jsme nečekali, že nám podnik takhle rychle vyroste. Překvapuje nás to každý den,“ začíná vyprávět Marek Borský, jeden ze zakladatelů holešovické pekárny spojené s kavárnou Supernova Bakehouse, zatímco sedíme u jednoho z jejích stolků. Do pečivem provoněného byznysu postaveného na croissantech se pustil společně se svým starším bratrem Michalem Borským. A to i přes to, že věděli, že s tímto představitelem francouzského pekařského řemesla není lehké pořízení.
Marek a Michal Borští vyrůstali v pražských Holešovicích. V průběhu let tak sledovali, jak se původně industriální a poměrně bezútěšně působící čtvrť mění před očima. A na sklonku léta loňského roku k její přeměně svou měrou trochu přispěli sami. Řekli si totiž, že po tom, co se nějakou dobu každý věnoval své vlastní kariérní cestě, začnou podnikat společně. A napadlo je to oba ve stejné době.
„Jednoho dne mi zavolal brácha a říká mi, že má byznys plán, který mi chce představit. Když jsme se potkali, nastínil, že jde o pekárnu. Řekl jsem mu, že je to neuvěřitelné, protože jsem se s manželkou týden před tím bavil o tom, že chybí pekárna v oblasti Chýně, kde žijeme. A že by dávalo smysl nějakou otevřít právě tam,“ vzpomíná Michal Borský na začátky společného podnikání.
Bratři tedy měli v hlavě pekárnu, jen každý trochu jinou. Marek totiž nechtěl otevřít místo pro masy, kde by se zaměřovali na chléb, housky a koláče, ale pekárnu inspirovanou svěžími zahraničními koncepty. Pekárnu, která má v malíku především jeden druh pečiva vyšperkovaný do nejjemnějšího detailu a ve které se klade důraz i na prezentaci každého jednotlivého produktu. Specializací podniku Borských pak měly být především croissanty. „Když mi brácha pořádně představil koncept pro Prahu, který vymyslel, zalíbil se mi natolik, že jsem hned další týden začal doma zkoušet první croissanty,“ směje se Michal.
„Bráchovi jsem ukazoval reference ze zahraničí. Třeba asijské pekárny, které zákusky i pečivo prezentují trochu jinak, než jak jsme na to zvyklí u nás. Po jednom kousku je mají vystavené na baru, mají jen několik málo druhů, takže zákazník po příchodu není příliš zahlcený. Naše tradiční cukrárny mají vždy obrovskou vitrínu, přes kterou ani nevidíte na člověka za ní. A k tomu padesát zákusků na výběr. Na tom není nic špatného, my se ale rozhodli jít trochu jinou cestou,“ doplňuje mladší z bratrů, Marek.
Kromě Asie byly bratrům dobrou inspirací také Austrálie nebo New York, ze kterého vychází spousta nových pekařských trendů – jedním příkladem za všechny jsou populární cronuty. Borští zmiňují pekárny Lune, Rollers a Supermoon Bakehouse, jehož koncept je postavený na krásném interiéru s dominantou v podobě pultu z růžově zbarveného terazza, na kterém prezentují jednotlivé produkty. Podobný masiv se vyjímá i v prostoru pekárny bratrů Borských. A zdá se, že právě tahle podobnost se některým českým foodies příliš nelíbí.