Brněnská Safetica chrání firmy před únikem dat. Teď získala 40 milionů korun a chystá velkou zahraniční expanzi
Richard Brulík je ředitelem Safeticy od května a má velké plány
Když Richard Brulík začátkem května nastoupil na pozici ředitele Safeticy, ocitl se v poněkud netradiční situaci. Chodbami brněnského Jihomoravského inovačního centra, kde firma sídlí, se procházel sám, protože téměř všichni zaměstnanci pracovali z domova. V novém prostředí se však neztrácel, ve stejné budově totiž sídlila dříve i další technologická společnost Y Soft, kde před čtrnácti lety začínal svoji kariéru.
„Vracím se ke svým začátkům,“ usmívá se jednačtyřicetiletý manažer během videorozhovoru ze své kanceláře, kterou sdílí se svým předchůdcem Petrem Žikešem. Ten je v Safetice nově zodpovědný za rozvoj strategických partnerství firmy. Navzdory koronavirové pandemii a na rozdíl od zaměstnanců se oba v kanceláři potkávali relativně pravidelně, takže řešení aktuálních výzev mohl Brulík konzultovat rychle a jednoduše. A že je co řešit.
Safetica působí v oblasti takzvaného data loss prevention, tedy prevence úniku dat z firem (ať už samotnou klasifikací a ochranou dat nebo vyhodnocováním bezpečnostních incidentů), a aktuálně koronavirové krizi navzdory v rámci nového investičního kola získala 40 milionů korun, chystá se spustit nový produkt a také se naplno pouští do zahraniční expanze.
„Až na to, že lidé nejsou v kancelářích, probíhá vše podle očekávání. Máme spoustu věcí, na kterých chceme dělat. I když koronavirová situace část byznysu zbrzdila, na druhé straně nám otevřela možnosti růstu například kolem práce z domova, na kterou se snažíme adaptovat. Zatím si nestěžuju, myslím si, že mám výzev více než dost,“ usmívá se Brulík.
Jako nejnáročnější úkol vidí nový ředitel hlavně expanzi a s ní související stavbu globální značky a také rozšiřování partnerské sítě distributorů, kteří řešení Safeticy na jednotlivých trzích prodávají. Těch je po celém světě osm stovek, v loňském roce však firma polovinu ze svých obratů na úrovni 100 milionů korun získala z domovských trhů, tedy Česka a Slovenska. Poměr se ale postupně začíná posouvat ve prospěch zahraničí.