Brněnské herní studio Madfinger Games výrazně zvýšilo zisk. Prodalo totiž všechny své hry
Nejprve přišla čínská investice, pak změna platformy, nedávno herní firma prodala své mobilní portfolio. Vše s vidinou realisticky pojaté akce na PC.
Jméno ve videoherním průmyslu si brněnští Madfinger Games udělali díky mobilním titulům. Před třinácti lety založená firma slavila úspěch s hrami jako Dead Trigger, Unkilled nebo Shadowgun. Už téměř dva roky se ale vývojáři věnují úplně novému projektu, střílečce pro PC využívající moderní technologii Unreal Engine. Od mobilního byznysu se dokonce brněnská společnost odpoutala natolik, že portfolio svých her pro telefony odprodala.
Převod mobilních her Madfingeru do rukou společnosti DECA Games, dceřiné společnosti zábavního konglomerátu Embracer Group, se výrazně podepsal pod finanční výsledky české firmy za rok 2022. Madfinger ve výroční zprávě za toto účetní období hlásí tržby 59 milionů korun, což je pokles oproti 83,4 milionu korun za rok 2021 (a pokračování trendu klesajících tržeb). Avšak celkový čistý obrat dosáhl 203 milionů.
Do něj se totiž počítají i výnosy z prodeje dlouhodobého nehmotného majetku ve výši 121 milionů. Zástupci firmy na dotaz CzechCrunche nepotvrdili, jestli celá částka představuje zmíněný obchod, v právě zveřejněném dokumentu nicméně Madfinger Games uvádějí pouze právě realizaci prodeje svého mobilního portfolia DECA Games. Ve srovnání s předchozím rokem tedy studio loni výrazně navýšilo i zisk, ze ztráty 22 milionů je zisk 85,6 milionu korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsMadfinger už přes dva roky funguje i díky investici z Číny. Zhruba 130 milionů do něj v květnu roku 2021 vložila společnost Nuverse, jež je součástí skupiny ByteDance, provozovatele sociální sítě TikTok. Nové finance pomáhají s vývojem nové hry, která na rozdíl od dřívější tvorby nezamíří na mobilní telefony, ale na herní počítače.
Více detailů o chystané hře tvůrci zatím nezveřejňují, už dříve však uvedli, že půjde o hru s „vysokou mírou realističnosti“ a že „věnují hodně času a úsilí nastudování zbraní a vojenských taktik“. Už před rokem tým pod vedením Marka Rabase navíc zmiňoval, že jeho členové prošli základním kurzem manipulace s palnými zbraněmi.
Meziročně Madfinger narostl o jednotky nových pracovníků na 66 vývojářů, ve svém týmu má tvůrce se zkušenostmi z Vietcongu, Hidden & Dangerous 2, Mafie nebo Zaklínače. Především první dvě jmenované hry by tedy podle střípků informací o chystané novince mohly být zdrojem relevantních zkušeností.