Brněnskému Smartsuppu se daří i po oddělení Smartlooku. Loni vyrostl o třetinu a utržil 40 milionů korun
Smartsupp téměř před osmi lety vstupoval na trh jako live chat pro komunikaci se zákazníky, postupně ale svůj produkt rozšířil do podoby, aby více podporoval byznys a marketing svých zákazníků. Loni v létě se proto do samostatné firmy vyčlenil druhý produkt firmy, Smartlook, jenž na podzim získal investici 81 milionů korun, a Smartsupp pokračuje „sám“. A rozhodně nepolevuje.
Za minulý rok totiž brněnský startup dosáhl na opakující se roční tržby (ARR – annual recurring revenue) ve výši 40 milionů korun, což je meziročně o 35 procent více. Osmdesát procent z toho přitom do firmy plyne ze zahraničí, tedy mimo domovské trhy, které pro Smartsupp představuje Česko a Slovensko.
V celkových číslech využívá Smartsupp okolo 74 tisíc aktivních e-shopů a rychlý růst chce firma udržet i letos. Své tržby plánuje navýšit o polovinu na 60 milionů korun, přičemž do tří let chce dosáhnout na obrat pohybující se mezi 125 a 250 miliony korun ročně.
„Rok 2020 byl pro nás ve znamení stavby pevných základů pro budoucí rozvoj produktu. Nejvíce času zabrala práce na věcech, které nejsou pro zákazníky vůbec vidět, ale musejí být 100% funkční. Kromě přepracování backendu a serverové části sebrala velkou část roku samotná migrace zákazníků na novou verzi Smartsupp,“ popisuje pro CzechCrunch Vladimír Šandera, spoluzakladatel a šéf firmy.
Mezi změnami je nová multi-channel verze, která má aktualizovaný design rozhraní i chat okna, a kompletně přepracovaný backend. Díky tomu je teď na platformě možné posílat zákazníkům i e-maily. „Vývoj multi-channel produktu, který jsme plánovali dotáhnout do léta, nám nakonec zabral celý rok. Nyní už ale máme přemigrovány všechny zákazníky na novou verzi,“ říká Šandera.