Brněnskému Smartsuppu se daří i po oddělení Smartlooku. Loni vyrostl o třetinu a utržil 40 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

smartsupp-team-min

Foto: Smartsupp

Tým startupu Smartsupp

0Zobrazit komentáře

Smartsupp téměř před osmi lety vstupoval na trh jako live chat pro komunikaci se zákazníky, postupně ale svůj produkt rozšířil do podoby, aby více podporoval byznys a marketing svých zákazníků. Loni v létě se proto do samostatné firmy vyčlenil druhý produkt firmy, Smartlook, jenž na podzim získal investici 81 milionů korun, a Smartsupp pokračuje „sám“. A rozhodně nepolevuje.

Za minulý rok totiž brněnský startup dosáhl na opakující se roční tržby (ARR – annual recurring revenue) ve výši 40 milionů korun, což je meziročně o 35 procent více. Osmdesát procent z toho přitom do firmy plyne ze zahraničí, tedy mimo domovské trhy, které pro Smartsupp představuje Česko a Slovensko.

V celkových číslech využívá Smartsupp okolo 74 tisíc aktivních e-shopů a rychlý růst chce firma udržet i letos. Své tržby plánuje navýšit o polovinu na 60 milionů korun, přičemž do tří let chce dosáhnout na obrat pohybující se mezi 125 a 250 miliony korun ročně.

smartsupp-founders-2-min

Foto: Smartsupp

Zakladatelé Smartsupp Vladimír Šandera a Dušan Kmeť

„Rok 2020 byl pro nás ve znamení stavby pevných základů pro budoucí rozvoj produktu. Nejvíce času zabrala práce na věcech, které nejsou pro zákazníky vůbec vidět, ale musejí být 100% funkční. Kromě přepracování backendu a serverové části sebrala velkou část roku samotná migrace zákazníků na novou verzi Smartsupp,“ popisuje pro CzechCrunch Vladimír Šandera, spoluzakladatel a šéf firmy.

Mezi změnami je nová multi-channel verze, která má aktualizovaný design rozhraní i chat okna, a kompletně přepracovaný backend. Díky tomu je teď na platformě možné posílat zákazníkům i e-maily. „Vývoj multi-channel produktu, který jsme plánovali dotáhnout do léta, nám nakonec zabral celý rok. Nyní už ale máme přemigrovány všechny zákazníky na novou verzi,“ říká Šandera.

Nyní se společnost může plně soustředit na vývoj dalších funkcionalit, mezi kterými mají být chatboti nebo integrace Messengeru od Facebooku, který už teď – alespoň v beta verzi – používají první zákazníci. Do března má být dostupná pro všechny. Dlouhodobý cíl Smartsuppu ale zůstává pořád stejný.

Z Brna chtějí postavit nejoblíbenější customer messaging platformu v Evropě pro e-shopy a malé firmy. Díky rozšiřování produktu a automatizaci zákaznické péče už teď pomáhá snižovat náklady a zvyšovat prodeje přes upřednostňování osobní komunikace, kdy potřebuje zákazník pomoci s nákupem.

„Přes všechny technologie je na konci dne nejvíce cenná konzultace s prodejcem, který je odborníkem na danou oblast a dokáže zákazníkovi okamžitě poradit ve chvíli, kdy se rozhoduje o nákupu,“ dodává Šandera.