Brněnský e-shop Aktin vydělal 13 milionů korun a míří na Slovensko. Investuje do vlastní značky, která rychle roste
Michal Hubík, spoluzakladatel a ředitel Aktinu
S tím, jak se zvyšuje zájem o fitness a cvičení v domácích podmínkách, roste i poptávka po nejrůznějších funkčních doplňcích stravy. Od proteinových shaků a tyčinek přes snídaňové kaše až po vitamíny nebo kloubní výživu. Na ty se zaměřuje i český e-shop Aktin, který má za sebou po všech stránkách vydařený rok 2020, plánuje výrazně šlápnout do vlastní značky a expanduje na Slovensko.
Loňský rok byl pro brněnskou společnost naprosto zásadní. Když jsme se spoluzakladatelem a ředitelem Aktinu Michalem Hubíkem mluvili naposledy, říkal, že vzhledem k situaci spojené s pandemií koronaviru zažili bezprecedentní období, během kterého odbavovali tisíce objednávek denně. Díky tomu Aktin meziročně rostl a dosáhl obratu přes 270 milionů korun.
Dařilo se především jeho vlastní značce, pod kterou nabízí například proteinové tyčinky, minutové vločky, ořechová másla nebo přípravek pro zklidnění. Právě úspěch produktů s „áčkem“ v logu pomohl brněnskému podniku k tomu, aby za loňský rok navýšil svůj zisk na 13 milionů korun z předchozích několika set tisíc – a všechny vydělané peníze chce nyní investovat do vývoje vlastní brandu.
V rámci něj bude tým tvořit další výživové produkty a vylepšovat ty stávající, nikoliv však pod značkou Aktin, nýbrž Vilgain. Všechen sortiment, který si firma vyrábí sama, dostává nový název spolu s logem, který má být podle Hubíka lépe přizpůsobený zahraniční expanzi. „Funkční potraviny Vilgain začátkem roku zastupovaly dvě procenta z celkového prodeje, v lednu už to bylo přes 30 procent,“ zmiňuje Hubík.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrávě expanze bude pro Aktin tématem číslo jedna pro letošní rok. Nejen, že se chce rozšiřovat po Česku a vedle brněnského týmu začíná budovat také marketingový tým v Praze, kde se chystá otevřít nové kanceláře se zhruba dvacítkou nových posil, ale také zamíří na Slovensko, kde už finišuje poslední kroky. I tam vyrazí se značkou Vilgain, v rámci níž má už teď čtyřiadvacet produktů včetně proteinových prášků nebo mandlového másla.
V polovině roku chce Aktin expandovat také do Německa, na které by mělo navazovat Rakousko a Velká Británie. I v těchto zemích bude chtít aktivně působit také z hlediska sociálních sítí, na nichž aktuálně měsíčně zasáhne přes milion lidí a přibližuje trend fitness a zdravého stravování ve formě, kterou zejména mladí nejraději konzumují.