Vyzkoušeli jsme zběsilé čtyřkové BMW. A rovnou s ním vyrazili až k brněnskému Masarykově okruhu
BMW M440i u brněnského autodromu
David Coulthard ho zdolal za 97 sekund, Valentino Rossi za 115 sekund a není problém na něm překonat rychlost 300 km/h. Řeč je o brněnském Masarykově okruhu. A když se takové místo otevře i nám, běžným smrtelníkům, přece tam nepojedeme něčím obyčejným. Takže? Na výlet směr Brno jsme vyrazili stylově – v novém BMW M440i Gran Coupé.
Jenže, ruku na srdce, smýkání v zatáčkách, řvoucích motorů a rychlostních rekordů jsme si tam moc neužili, protože okruh byl otevřen pouze pro pěší procházku. V zimě se moc nezávodí a vedení okruhu tak fanouškům motorsportu nabídlo docela netradiční zážitek.
Adrenalinu nakonec nebylo ani třeba, člověk totiž – i když jen jde po asfaltu, který se v roce 2008 kompletně vyměnil – cítí velký respekt. Ne z povrchu samého, který laik nerozezná od toho na D1, ale z odřenin a stop pneumatik, které na něm vidí. Z nich je jasné, jak často to někdo natáhl do kačírku nebo do zdi z pneumatik.
Ještě silnější pocit na nás dýchnul při pauze ve Farinově zatáčce, kde jsme zastavili po cestě z okruhu. Tam už jsme nebyli pěšky, ale pěkně v bavorském kupé. Jedná se o nejobávanější úsek starého Masarykova okruhu – který původně vedl po klasických silnicích –, kde v roce 1949 havaroval italský jezdec Giuseppe Farina. Tady vyjel z trati a vletěl mezi diváky, on havárii přežil, dva z přihlížejících však takové štěstí neměli.
Dnes se těmito místy rychle jezdit nedá. I když vede bývalá trať mimo městskou zástavbu, rychlost je tu omezená na 50 km/h a v den, kdy jsme sem s BMW vyrazili, na spořádanost dohlížela i policie. Takže vyzkoušet, co v sobě modro-fialová čtyřka skrývá, jsme museli jinde. Na odlehlejších okreskách původního okruhu, ve městě, ale hlavně na čtyř stech kilometrech dálnice D1 z Prahy do Brna a zpět.
Po nich a po téměř 30 kilometrech, které měřil původní Masarykův okruh v letech 1930 až 1937, se ukázalo, že v BMW M440i se skrývají hned tři vozy. Praktický liftback, kde na zadní sedačky umístíte dvě děti, jimž se do kufru vejdou všechny nezbytnosti, se kterými na eco mód vyrazíte, kam jen budete chtít. A to se spotřebou okolo osmi litrů, což v době drasticky stoupajících cen pohonných hmot bude co nevidět zásadní přednost jakéhokoli vozu, včetně těch pro bonitnější klienty.