Bunda proti časodešti za 50 tisíc korun zabodovala u fanoušků Death Stranding. Nechybí ani odkaz na dítě v nálevu
Death Stranding platí za jeden z nejkontroverznějších herních titulů, které bylo v poslední době možné hrát. Stejně tak kontroverzní je i cenovka bundy od společnosti Acronym, jež se inspirovala některými prvky právě z prazvláštního titulu Kojima Productions.
Death Stranding je hra, která skutečně vzbudila a stále ještě budí velké emoce. V rámci nejrůznějších side questů se z herních postav stávají poslíčci v každé druhé hře, ovšem v Death Stranding je roznášení zásilek základním herním elementem po celou dobu. Navíc některé položky, které je nutné doručit, jako například pizzu či spodní prádlo, působí v postapokalyptickém světě více než podivně. A o dítěti v nálevu, které hlavní hrdina Sam neustále tahá na své hrudi, ani nemluvě.
Právě doručovací herní mechanismus je důvodem, proč tento titul polovina hráčů miluje a je schopna procítit kompletní myšlenku, kterou za něj její tvůrce Hideo Kojima vložil, a druhá půlka jej označuje za prachobyčejný kurýrní simulátor, do kterého nemá smysl investovat čas.
Jak se ale zdá, první tábor nemá s investováním absolutně žádný problém. A na mysli nemáme pouze čas, ale i finance, které neváhají vynaložit za předměty spojené s celou hrou. Dokazuje to nejnovější úspěch unikátního a velmi drahého kousku oblečení od společnosti Acronym.
Onou módní záležitostí, která na hru přímo odkazuje, je J1A-GTKP, tedy bunda v hodnotě 1 900 dolarů (přibližně 48 tisíc korun). Bunda je stvrzením přátelství mezi značkou Acronym a herním studiem Kojima Productions, respektive přátelství mezi Kojimou a Errolsonem Hughem, zakladatelem Acronymu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPlody vzájemné spolupráce mohli hráči okusit již přímo ve hře, kde byla Hughova tvář propůjčena jednomu z herních charakterů, a dokonce se ve hře objevily i některé kousky ze sortimentu Acronymu, který se specializuje na produkci relativně futuristické módy.
A stejně jako přispěl Acronym svou troškou do obsahu hry, hra přispěla stejným dílem do podoby bundy, která je vyrobena z materiálu Gore-Tex, zabraňující pronikání vlhkosti. Jak uvádí Acronym, bunda je díky tomu odolná i proti „časodešti“, tedy hernímu prvku, který devalvuje předměty, na které dopadá. Pro ochranu před ním, ale i normálním deštěm, slouží i nastavitelný vysoký límec bundy spolu s kapucí.
Bunda by měla být ideálním partnerem pro delší pěší túry s větším množstvím nákladu nejen na zádech. Mnoho věcí se totiž dá ukrýt i přímo do bundy, k čemuž slouží množství kapes a různých poutek. Tyto prvky najdeme na trupu bundy i na rukávech. Asi nejvýraznějším prvkem celého kousku je žlutá kapsa, která je jasným odkazem na BB, tedy dítko, které je Samovým alarmem před zbloudilými entitami pohybujícími se světem Death Stranding.
I přesto, že je BB vyfoceno na produktových fotografiích J1A-GTKP, ve skutečnosti součástí bundy není a žlutá kapsa musí stačit. Tím největším odkazem na Death Stranding tak zůstávají pouze některá loga a nápisy na bundě.
Death Stranding vyšlo jako exkluzivní hra pro PlayStation v listopadu minulého roku. Od června tohoto roku si jej měli moci zahrát i majitelé PC sestav, ovšem i zde udělal čáru přes rozpočet koronavirus a celá PC premiéra titulu se odložila o měsíc později na 14. července 2020. Stejně jako jsou zklamaní PC hráči, příliš veselí nebudou ani zájemci o J1A-GTKP. Zájem o bundu byl totiž i přes její cenovku tak velký, že bunda byla okamžitě po zahájení prodeje vyprodána.
Kam až může u podobných bund technologie tento kus oblečení dostat, v nedávné době představila například společnost Vollebak. Její skafandrová bunda je navržena tak, aby poskytla dostatek soukromí pro malý šlofík, ať se nacházíte kdekoliv. Ve velkém se také mluví o zcela nových materiálech, které jsou při výrobě používány. Například bunda od The North Face využívá uměle vytvořené pavoučí hedvábí a americký startup Skyscrape zase představil bundu, která se dokáže adaptovat na okolní teplotu.