Byla nejoblíbenější youtuberkou generace Z. Teď Emma Chamberlain otevřela svou první kavárnu

Bývalá hvězda sítí se teď soustředí na budování své značky Chamberlain Coffee. Po úspěchu v maloobchodu otevřela první kamennou kavárnu.

Emma Chamberlain

Foto: Instagram @chamberlaincoffee

Emma Chamberlain otevřela první kamennou pobočku své značky Chamberlain Coffee

0Zobrazit komentáře

Američanka Emma Chamberlain je beze sporu jednou z nejvýraznějších osobností generace Z. V šestnácti začala natáčet vlogy na YouTube, v průběhu let se pak stala i módní ikonou a tváří nejedné luxusní značky. A postupně také úspěšnou podnikatelkou. Zatímco dřív byla neodmyslitelnou součástí online světa, teď se od něj odklání a stále více se soustředí na svůj byznys – značku Chamberlain Coffee.

Bývala jakousi důvěrnou kamarádkou, která chápala problémy mladých holek. Ztracená puberťačka, která neví, co se životem, a cítí se tak trochu mimo dění. Obyčejná holka, která ráda nakupuje v sekáčích, a když se psychicky hroutí, barví si impulzivně vlasy. Ale taky člověk, který inspiruje svou otevřeností a lehkomyslným přístupem k životu.

Dnes třiadvacetiletá Emma Chamberlain se do povědomí široké veřejnosti dostala v roce 2017 díky svým vlogům na YouTube. Její autentický a uvolněný styl, založený na ironickém humoru, chaotické editaci videí i upřímném sdílení každodenních radostí i starostí, ji rychle odlišil od většiny ostatních tvůrců a Chamberlain si získala přízeň milionů mladých holek.

V roce 2019 ji pak časopis The Atlantic označil za „nejdůležitější youtuberku současnosti“. Dnes má na platformě přes 12 milionů odběratelů, na Instagramu ji dokonce sleduje téměř 15 milionů lidí. Její vliv na mladé lidi se rozrostl do takových rozměrů, že se její jméno skloňuje ve spojitosti s proměnami influencer marketingu i novými trendy v digitální kultuře. Zkrátka cokoliv Emma udělá, je svaté a obratem se stává hitem.

Watch on TikTok

S rostoucí popularitou si Emmy Chamberlain všimly i velké módní značky. V roce 2019 se stala ambasadorkou Louise Vuittona, a byla tak průkopnicí ve spolupráci luxusních značek s digitálními tvůrci. Později navázala vztahy také s Cartierem a stala se pravidelnou účastnicí Met Gala, kde od roku 2021 navíc vede rozhovory pro časopis Vogue.

Navzdory svému úspěchu, nebo možná i právě kvůli němu, Emma Chamberlain v posledních letech svou aktivitu na YouTube a dalších sociálních sítích výrazně omezila. Dlouhodobě totiž řešila to, že je internet její prací a zároveň zdrojem její největší úzkosti. Loni na podzim v rozhovoru pro The New York Times přiznala, že má ohledně svého vztahu k online platformám silné pochyby a že nechce být uvězněná v nekončícím cyklu vytváření obsahu. „Mám morální dilema, co se týče těchto platforem – jestli chci krmit bestii,“ uvedla.

Namísto online prostředí se proto začala stále více obracet k offline aktivitám. Vždycky byla známá svou láskou ke kávě, a v roce 2019 si proto založila vlastní značku Chamberlain Coffee. Z původně online prodejce se postupně stal prosperující brand, který prodává nejen kávu, ale i cold brew sady, matchu, horkou čokoládu i svůj vlastní merch. Produkty značky se dostaly i do řetězců jako Target nebo Whole Foods, což Chamberlain Coffee pomohlo dosáhnout v roce 2023 obratu 20 milionů dolarů.

Loni pak Chamberlain oznámila, že přebírá roli spoluvýkonné ředitelky firmy spolu s Gustavem Hossym, bývalým CEO dánské značky Christopher Cloos. Brand zároveň navázal i nové spolupráce, třeba s modelkou Kendall Jenner a její značkou 818 Tequila nebo s výrobcem zavazadel Beis herečky Shay Mitchell.

Teď se Emma Chamberlain se svými aktivitami přesunula do offline světa ještě trochu víc, když v lednu rozjela první fyzickou pobočku Chamberlain Coffee. Nachází se v losangeleském obchodním centru Westfield Century City, prvně otevřela své dveře v úterý 18. ledna a zákazníci si v ní mohou dát kromě kávy i sladké pečivo.

Polička z Karlína zaujala Instagram. Díky virálnímu postu ji manželé prodávají v Americe i Koreji

Jana a Miroslav Stachovi jsou architekti, jejichž výtvory najdete i v Národním divadle. Ve svém bočním byznysu nyní najeli na nečekanou vlnu zájmu.

jana-a-mirekStory

Foto: Archiv Stachových

Jana a Mirek Stachovi alias boq architekti alias doplňky Haptic

0Zobrazit komentáře

Je to sprchová polička. Taková, na kterou si dáte mýdlo, zubní kartáček i stěrku na sklo. Zní to celkem jednoduše a taková má taky být. Její kouzlo spočívá v něčem jiném – že ji na skleněnou stěnu sprchového koutu přicvaknete magnety. Jana a Miroslav Stachovi na tenhle nápad dokonce získali patent a na Instagramu jejich dílo zarezonovalo natolik, že pár měsíců od jeho vzniku posílají svoje první poličky už i do Ameriky, na Tchaj-wan nebo do Jižní Koreje.

„Byl to takový nečekaný vánoční dárek, který jsme si moc přáli. Naše ambice mířily do světa, ale pořád jsme se snažili držet se v našich očekáváních při zemi,“ říká Jana Stachová, polovina zakladatelského dua studia boq architekti. Tu druhou tvoří právě její muž Mirek.

Loni na podzim ale k ateliéru, který má na kontě řadu domů a interiérů, pojízdné cateringové pulty pro Národní divadlo nebo nové kanceláře logistické firmy Dodo, přidali další byznys. Jmenuje se Haptic a Stachovi tu fušují do řemesla designérům, chtějí se v něm totiž věnovat bytovým doplňkům. Polička, která si získala tolik pozornosti, je jejich vykopávacím produktem.

Na český trh dorazila ke konci loňského října, dva měsíce nato si ji z e-shopu už ale objednávali i všímaví zákazníci z Německa či Rakouska a díky instagramovému postu, který nasbíral téměř deset milionů zhlédnutí, nyní poličky putují i na druhou stranu světa – ať už to vezmete na západ či na východ. „S nadsázkou by se dalo říct, že jsme po třech měsících globální firma,“ usmívá se Jana Stachová.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mezi důvody, proč se začínající firmě povedlo zaujmout, bude i dávka štěstí, to ale, jak známo, přeje připraveným. A to Jana a Mirek Stachovi rozhodně byli. Nápad na svůj první bytový doplněk nosili v hlavě nějakou dobu, byl totiž jejich odpovědí na problém, který coby architekti a návrháři interiérů řešili v jednom kuse. Jak smysluplně uspořádat věci ve sprchovém koutě a udělat to vkusně a ideálně bez větších zásahů, do kterých se lidem z nejrůznějších důvodů nechce?

„Může to znít jako maličkost, za nás to ale byla opravdu jedna z nejčastějších věcí, se kterými jsme se potýkali. V naší práci si hodně doplňků designujeme sami, zkušeností máme spoustu, jen jsme to nikdy nedělali v komerčním měřítku, což jsme se teď rozhodli změnit,“ doplňuje Miroslav Stach. A ano, svou roli v tom sehrála i osobní potřeba. Loni se Stachovi totiž také stěhovali a hádejte, co jim v koupelně scházelo…

I díky tomu se ale věci daly do pohybu a k poličce, kterou na místě drží protilehlé sady silných magnetů, od podzimu přibyla ohrádka na umyvadlo. V procesu tvorby je také další, tentokrát stohovatelný úložný doplněk a v plánu další koupelnové potřeby. Všechny jsou modulární a v barvách, které se dají vzájemně vkusně kombinovat. Cílem Stachových je vytvořit jednoduchý systém, který bude praktický, ale taky dokáže oživit mnohdy fádní koupelnové prostory. A až bude hotovo, plánují se manželé přesunout dál, do dalších místností. Nápadů mají dost, i těch realizovaných.

Když před deseti lety se svým ateliérem začínali, vysnili si malé architektonické studio, které se bude věnovat rodinným domům a interiérům. Zakázek mělo mít tak akorát, aby se u toho mohli věnovat svému synovi. Práci tak rozjeli doma a dva kolegy i klienty si doslova nastěhovali do obýváku. „A pak nám to začalo bobtnat,“ glosuje Miroslav Stach.

K malým projektům se přidaly i ty větší – nejčastěji soubory bytových domů či apartmánové byty na horách – a k soukromým zákazníkům přibyli developeři. Za sebou ale mají boq architekti třeba i skladový areál, za který dostali Českou cenu za architekturu, tři mezinárodní ceny Big See a předloni jednu jejich realizaci nominoval uznávaný server Arch Daily na stavbu roku. Před pár dny pak se svým návrhem zvítězili v anketě časopisu Můj dům.

Tým ateliéru už tvoří devět lidí, obrat studia se pohybuje kolem deseti milionů korun a z obýváku si ho manželé, jejichž rodina se postupně rozrostla na pět členů, přestěhovali do prostorných kanceláří v pražském Karlíně. Tam mimochodem jejich zaměstnanci už několik let fungují v rytmu čtyřdenního pracovního týdne a Stachovi si to nemohou vynachválit.

dum-u-lesa1-min

Přečtěte si takéArchitekti navrhli rodinný dům, který časem splyne s okolní přírodouCo nejblíže lesu. Architekti navrhli rodinný dům se třemi zahradami, který časem splyne s přírodou

Pátky, kdy bývají v kancelářích sami, díky tomu využívají pro své další aktivity. Třeba právě magnetickou poličku, která v Karlíně i částečně vzniká. Konkrétně její odlévané díly, výrobu těch zbývajících z hliníkové oceli si Stachovi zadávají. „Vymyslet a vyrobit tyhle věci umíme, to je to nejmenší. Mnohem větší výzva pro nás teď je naučit se všechno okolo – jak je marketovat, co připravit pro prodejce, aby je mohli zařadit do svých nabídek,“ říká Jana Stachová.

Že to s elegantní poličkou myslí vážně a opravdu jí věří, dokazuje i fakt, že ji mají v Česku patentovanou. Než se do její výroby pustili, najali si totiž patentového právníka, který jim zpracoval rešerši, z níž vyšlo, že stejný výrobek ve světě zatím oficiálně registrovaný není.

„Tušili jsme, že jsme unikátní, a příjemně nás to překvapilo, ale taky ponouklo k tomu do toho opravdu jít. Věříme, že naše polička má velký potenciál v tom, co teď u nás nabírá na síle a jinde už třeba existuje delší dobu, a to je nájemní bydlení,“ míní Jana Stachová.

Nyní je jejich hlavním cílem Haptic byznysově rozjet a zakotvit, v Česku a ideálně i v zahraničí. A taky si užívat reakce, které jejich polička vyvolává. „Oproti architektuře, která pracuje s úplně jinými časovými horizonty, je rychlost zpětné vazby v tomhle byznysu osvěžující. A nabíjí nás to pozitivní energií,“ uzavírají Stachovi.