Call centra propojuje s umělou inteligencí. Slovensko-český CloudTalk nabírá přes 600 milionů

První velké investiční kolo letoška si připisuje startup, jenž mění způsob komunikace přes telefon. Dohromady od investorů získal přes 800 milionů.

Peter BrejčákPeter Brejčák

management-cloudtalk-min

Foto: CloudTalk

Vedení startupu CloudTalk

0Zobrazit komentáře

Začínali jako aplikace k volání, nyní vyvíjí software pro telefonování a cell centra, který je poháněný umělou inteligencí. Slovensko-český CloudTalk s více než 2 500 klienty ve stovce zemí světa, mezi něž patří Revolut, Glovo a DHL, uzavřel další investiční kolo, v němž získal přes 600 milionů korun. Díky této podpoře se chce stát lídrem nové éry hlasové komunikace.

CloudTalk, který má kanceláře v Praze a Bratislavě, byl založen v roce 2018, aby svým klientům pomohl snadno se spojit se zákazníky po telefonu. Za dobu své existence měl svým klientům zajistit už 400 milionů konverzací. „To je neuvěřitelných 665 let telefonování,“ hodnotí zakladatel a ředitel Martin Malych.

Startup nyní uzavřel kolo financování takzvané série B ve výši 26 milionů eur, tedy 642 milionů korun. Peníze mu mají urychlit další růst a vývoj inovací, zejména v cloudovém telefonním systému, a řešení kontaktních center pomocí umělé inteligence. Uživatelé totiž prý chtějí nástroj, který pomáhá se základními problémy jako zlepšování kvality hovorů, zvýšení počtu odbavených zákazníků i zlepšení čistoty databází.

„Chtějí však také, aby telefonní řešení bylo inteligentní,“ doplňuje Malych a vyjmenovává funkcionality jako shrnutí hovorů, automatizované psaní poznámek či sledování nálady zákazníků díky analýze sentimentu. Takové představě o produktu věří i velká jména, investiční kolo vedl nizozemský telekomunikační operátor KPN Ventures.

gtm_team_01-min

Foto: CloudTalk

Tým CloudTalku v Bratislavě

K němu se přidal maďarský fond Lead Ventures a stávající investoři Point Nine Capital, henQ i čeští Presto Ventures a Orbit Capital. Naposledy získal CloudTalk 155 milionů korun v roce 2021, dva roky předtím dalších 34 milionů. „Tato investice je velkým skokem směrem k dosažení našich cílů. Nejen z hlediska finančního růstu, ale také zásadní proměny způsobu, jakým podniky komunikují,“ doplňuje Malych.

„Martinovo nasazení na nás udělalo dojem. CloudTalk a celý tým jsou na správné cestě změnit způsob fungování kontaktních center na celém světě. Mají na to, aby se stali lídrem v odvětví telekomunikací,“ komentuje partner Lead Ventures Kristóf Székely.

„Od počáteční investice před třemi lety na nás udělalo obrovský dojem, jak dobře vybudoval svůj produkt, jak rychle uvádí na trh nové nápady a jak roste, aniž by utratil příliš mnoho peněz. Jejich strategie funguje,“ doplňuje Christoph Janz z Point Nine Capital.

Dle vyjádření se aktuální opakující roční tržby (ARR) CloudTalku pohybují ve výši 350 milionů korun. Jeho tým nyní čítá 150 lidí, z čehož přibližně patnáct lidí sedí v kancelářích v Praze, celkem ve firmě působí pětadvacet Čechů, kteří částečně pracují na dálku.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

CloudTalk

Slovensko-český startup CloudTalk je inteligentní telefonní software pro efektivní komunikaci…

Klíčoví lidé

0328_9r5a8487-1-2

Martin Malych

Founder