Canva kupuje český nástroj Smartmockups. Populární online aplikace tím opět zjednoduší grafickou práci
Původem australská Canva, která vyvíjí online designovou platformu pro tvorbu grafických návrhů, oznámila strategickou investici v oblasti designu umělé inteligence a automatizace. Prostřednictvím akvizice firma získala český nástroj na tvorbu produktových mockupů Smartmockups a rakouskou platformu pro vizuální umělou inteligenci Kaleido.ai, jež stojí za nástrojem remove.bg.
„Tyto akvizice znamenají nejnovější krok na naší cestě za zjednodušením složitých věcí. Kaleido i Smartmockups přinášejí neuvěřitelné množství talentů a inovací v prostoru vizuálního designu a umělé inteligence, které se plynule začlení do rychle rostoucího repertoáru vizuálních komunikačních nástrojů Canvy. Tímto krokem pokračuje naše investice a produktová inovace v oblasti designu umělé inteligence a automatizace,“ vysvětluje spoluzakladatel Canvy a provozní ředitel Cliff Obrecht.
Canvu používá každý měsíc celosvětově více než 50 milionů uživatelů, což je asi dvojnásobek oproti předchozímu roku, a bylo pomocí ní vytvořeno pět miliard návrhů. Tuzemský Smartmockups i kvůli svému zaměření, kdy umožňuje snadno a rychle vytvářet produktové mockupy, zaznamenává sice o něco menší, ale pořád zajímavá čísla.
Jeho platformu měsíčně využívá až 220 tisíc aktivních uživatelů po celém světě, kteří loni dohromady vyexportovali přes tři miliony mockupů, respektive 3D digitálních renderů objektů, na které lze umístit grafický návrh. Aktuálně má firma v databázi přes šest tisíc druhů těchto šablon – od triček, hrníčků, magazínů, elektroniky až po magazíny a knihy.
„Vzhledem k tomu, že se miliony firem přesouvají do online prostředí v reakci na dramatický posun podnikání směrem k e-commerce, tu nikdy nebyla důležitější doba na vytváření profesionálních a lákavých digitálních produktů,“ popisuje jeden ze spoluzakladatelů nástroje Ondřej Nekvinda.
Smartmockups zakládal Nekvinda v roce 2016 společně s Lukášem Zajícem s cílem každému uživateli umožnit rychle a snadno vytvářet produktové mockupy – ty zjednodušeně řečeno umožňují digitální návrhy produktů umístit do realistického světa pro lepší představu o tom, jak budou opravdu vypadat.