Čas zaměstnanců je cenný. Český virtuální asistent myTimi jim nově nabídne své služby i jako firemní benefit
Český startup myTimi funguje jako virtuální asistent, který zjednodušeně řečeno splní všechny úkoly, které mu zadáte, a především vám tím ušetří čas. Od loňského ledna, kdy služba běží naplno, si virtuálního asistenta Timiho vyzkoušely 3,5 tisíce zákazníků, kteří zadali více než 11 tisíc úkolů. Nově ho navíc budou moci využít také zaměstnanci v podobě firemního benefitu, který myTimi spouští.
Jan Skovajsa, který službu myTimi založil a spolupracuje na ní s investory Matějem Turkem a Františkem Zemanem, chce v Česku prosadit nový typ zaměstnaneckých benefitů, než jsou jen klasické stravenky, které už jsou dnes navíc považovány spíše za samozřejmost než něco inovativního. Asistent Timi dokáže zaměstnancům získat čas navíc, protože jim uvolní ruce od povinností, které nechtějí sami řešit a nebo na to ani nemají čas. Nového benefitu od tuzemského startupu již využívá několik firem a měly by přibývat další.
„Novými benefity reagujeme na současnou situaci na trhu práce, která vyžaduje změnu přístupu k zaměstnancům. Čas lidí se stává stále cennější komoditou. Řešení vidíme v maximální snaze ulehčit jejich život. Představujeme v podstatě product market fit, neboť firmy si o produkt řekly samy,“ vysvětluje Jan Skovajsa. MyTimi si dokonce nechal zpracovat průzkum, který říká, že více než dvě třetiny zaměstnanců o možnosti delegovat část svých osobních nebo pracovních povinností na specializovanou firmu neví, ale měly by o ni zájem.
Firma tak může u Timiho nakoupit určité množství času, které pak v kreditech poskytne svým zaměstnancům. Ti přitom mohou s virtuálním asistentem řešit jak osobní, tak pracovní úkoly. Ze zmíněného průzkumu ostatně vyplynulo, že téměř polovina zaměstnanců vyřizuje své osobní povinnosti v pracovní době, čemuž může i myTimi pomoci.
„Timi je schopný vyřešit téměř neomezenou škálou úkolů. Od těch asistentských přes služby chytrého kurýra, vyřízení nejrůznějších žádostí na úřadech až po sestavení itineráře cest, rezervaci služeb, nákup dárků nebo dlouhodobější úkoly, jako je například vyřízení pojistných událostí,“ vyjmenovává Jan Skovajsa. Virtuálního asistenta jako firemní benefit již nabízí například v Roivenue, Algotechu nebo Dropshipping.com a myTimi očekává, že další firmy brzy naskočí.
„Delegovat banální úkony na asistentku má smysl nejen u ředitelů. Čas mých zaměstnanců je výrazně dražší než myTimi, proto se mi benefity finančně vyplatí,“ hodnotí spolupráci Pavel Šíma, výkonný ředitel marketingového startupu Roivenue, který loni utržil 9 milionů korun a letos se chystá expandovat do zahraničí.