Češi chtějí létat pohodlně. Častěji volí byznys třídu, v ekonomické si připlácí za místo na nohy
To, jak vypadá byznys třída v letadle, je dílem samotné aerolinky. Každá má vlastní koncept. Některé mají na palubě i uzavřené apartmány.
Covid Čechy donutil opustit letadla a vydat se na cesty na čtyřech kolech po domácí kotlině. Možná i proto jsme se pak rozhodli, že až zase stoupneme s letadlem nad mraky, tak si dopřejeme. Podle cestovek i aerolinek je pro nás čím dál důležitější nejen to, kam míříme, ale i jak tam letíme. Roste tak zájem o cestování v byznys třídě.
„Poptávka po cestách letadlem v byznys nebo prémiové třídě za uplynulé tři sezóny jednoznačně roste. Místa s příplatkem jsou nejrychleji vyprodaná, u řady termínů bychom prodali sedadla i dalším klientům, pokud by kabina byla přizpůsobená pro více míst v byznysu,“ uvedla pro CzechCrunch mluvčí cestovní kanceláře Čedok Kateřina Pavlíková. Trend ale potvrzují i další. Podle mluvčího cestovní kanceláře Fischer Jana Bezděka Češi inklinují k lepším službám už delší dobu, covid to ale umocnil.
Češi si nejčastěji připlácí za pohodlnější sezení v případě dálkových letů. „Lidé jsou zkušenější, zcestovalejší. Pro řadu z nich nezačíná dovolená příletem do konkrétní destinace, ale právě na cestě. Kromě toho, že si připlácí za různé doplňkové služby, koukají například i na to, s jakou aerolinkou letí,“ popisuje Bezděk.
Podle Pavlíkové k tomu vede i výhodnější cena v případě, že využijete služby cestovní kanceláře. Pokud by někdo letěl klasickým letem zaplatí za byznys třídu víc, než pokud je cesta součástí celé dovolené. „U byznysu startuje příplatek za zpáteční cestu od bezmála třiceti tisíc korun za osobu, u aerolinek je to běžně i dvojnásobek jen jedním směrem,“ uvádí mluvčí Čedoku.