Češi, kteří vytvářeli firmy pro PPF nebo KKCG, spouští službu Surfey. Firmám zajistí zpětnou vazbu v reálném čase

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

surfey-founders2Insider

Foto: Surfey

Zakladatelé Surfey Martin Prokop, Pavel Kuhn a Petr Beťák

0Zobrazit komentáře

Pracovali pro finanční skupinu PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, KKCG miliardáře Karla Komárka, Seznam, Livesport či Sazku a podíleli se na vzniku firem jako Zonky, Mobito, Sazkamobil nebo Lymet. Zkušenosti mají Pavel Kuhn, Petr Beťák a Martin Prokop na rozdávání a nyní je chtějí zúročit ve vlastním byznysu.

Po dlouhých letech budování firem pro velké hráče se trio českých manažerů rozhodlo, že založí vlastní startup. Nazvali ho Surfey a nápad nemohl vzniknout jinak než z jejich vlastní praxe. Kuhn, Beťák a Prokop chtějí firmám poskytnout jednoduchý a efektivní nástroj pro zisk a využití zpětné vazby od zákazníků a zaměstnanců.

Sběr zpětné vazby je často klíčovou součástí podnikání, protože se tak můžete přesvědčit o tom, co na vaše služby nebo produkty říkají zákazníci, a zároveň lze cenný feedback získávat i od vlastních zaměstnanců a posouvat tak celou firmu kupředu. Nový nástroj Surfey tak chce sbírat veškeré podněty v reálném čase, a to jak online, tak offline.

surfey_reporting

Foto: Surfey

Nástroj pro sběr zpětné vazby Surfey

Zakladatelé Surfey si již svůj nástroj vyzkoušeli na více než dvaceti firmách z různých oborů, aby si ověřili, že jejich myšlenka funguje, a nyní jdou na vlastní pěst poprvé oficiálně do startupového světa.

„Během několika měsíců se potvrdilo, že Surfey dokáže propojit společnosti se zákazníky a zaměstnanci pomocí skutečně relevantní zpětné vazby. Je to primárně proto, že Surfey umožňuje její sběr intuitivně a využívá při tom více kanálů v online i offline prostředí,“ vysvětluje jeden ze spoluzakladatelů Pavel Kuhn.

cvut

Přečtěte si takéČeští vědci vyvinuli zařízení, které vyrábí vodu z pouštního vzduchu. Denně vyprodukuje až 120 litrůČeští vědci vyvinuli zařízení, které vyrábí vodu z pouštního vzduchu. Denně vyprodukuje až 120 litrů

Jak lze se Surfey sbírat cenná data, si vyzkoušeli již například v České spořitelně, e-shopu Biooo.cz, knižním vydavatelství Pointa nebo insuretechu DOK, v němž právě sám Pavel Kuhn figuruje a stál u jeho zrodu. V Surfey mají aktuálně připravené hotové řešení pro menší a střední firmy a pracují na efektivním systému také pro velké společnosti.

„V současnosti je nástroj nejčastěji využívaný v oblastech průchodnosti registračního a nákupního procesu, rozšíření produktové nabídky nebo potvrzení propozice a sdělení. Tím se Surfey liší od nástrojů, které zpětnou vazbu zjišťují ex post. Hodně jsme si také dali záležet, aby byl reporting dat srozumitelný a jednoduše čitelný pro každého ve firmě,“ popisuje Kuhn možnosti užití.

surfey-founders-min

Foto: Surfey

Zakladatelé Surfey Martin Prokop, Pavel Kuhn a Petr Beťák

Podle spoluzakladatelů Surfey je při sběru kvalitní zpětné vazby klíčové načasování a také provedení, kdy a jak se dotazník k uživateli dostane. Dosavadní testování ve zmíněných firmách ukázalo, že pokud se vše naplánuje správně, dochází k vysokým konverzím. Dotazník umí Surfey zobrazit přímo na webu, ale také na sociálních sítích, poslat ho do e-mailu nebo na něj odkázat QR kódem na plakátu.

Zlepšování zákaznické retence, loajality i uživatelské zkušenosti je pro firmy stále větší a zásadnější téma. Proto v Surfey věří, že poptávka po podobných produktech jen poroste. Spoluzakladatelé tak mají mezinárodní ambice a jakmile se etablují v Česku, mají vše připraveno pro případnou zahraniční expanzi.

Zkušeností, jak vybudovat úspěšné firmy a produkty, má trojice skutečně dost. Pavel Kuhn nejprve přes deset let působil na manažerských pozicích ve Vodafonu nebo kreativní agentuře Leo Burnett a posledních sedm let se věnuje startupům, kdy stál u spuštění projektů jako Zonky, Mobito nebo Sazkamobil. Petr Beťák se zase přes sedm let věnuje uživatelskému a zákaznickému chování a budoval produkty pro Sazku, Seznam nebo Home Credit.

surfey-phone-tablet

Foto: Surfey

Dotazníky Surfey jsou přizpůsobené i mobilním zařízením

Více než desetileté zkušenosti s tvorbou webů a digitálních produktů pak přináší Martin Prokop, který působil jak ve vlastním studiu, tak u firem jako Seznam, Home Credit či Livesport.

Trojice spoluzakladatelů do projektu prozatím vložila téměř dva miliony korun, přičemž až dosud na Surfey všichni pracovali při svých plných úvazcích jinde. To se však nyní mění a Kuhn, Beťák a Prokop jdou do vlastního byznysu naplno. Vyzkoušet si jejich nástroj mohou všichni zájemci zdarma s tím, že celý byznys plán je pak postaven na pravidelných měsíčních poplatcích.