Češi mění způsob, jak se dělají rozhodnutí v Accenture či WizzAiru. Od zdejších fondů získali 40 milionů
Startup DecisionRules zjednodušeně řečeno automatizuje obchodní pravidla. Díky nové investici má nakročeno do Velké Británie a Spojených států.
Nastavování logiky obchodních pravidel tradičně vyžadovalo komplexní a drahé systémy, které využívaly zejména velké korporace. Český startup DecisionRules ale přišel s levnějším a jednodušším řešením, jež nemusí kódovat vývojář. Umožňuje tak vytvářet, upravovat a nasazovat pravidla v reálném čase pomocí vizuálního rozhraní. Uživatelé platformy mohou automatizovat rozhodování v oblasti řízení rizik, detekce podvodů nebo například cenotvorby. Aktuálně ji využívá přes osmdesát zákazníků z financí, pojišťovnictví, e-commerce či zdravotnictví. Mezi své klienty tak řadí například Accenture, Boohoo, WizzAir nebo Wolford.
V dalším rozvoji DecisionRules teď pomohou investoři. Startup oznámil uzavření kola ve výši 1,6 milionu eur (40 milionů korun), na němž se podílely české fondy – vedoucím byl Lighthouse Ventures za účasti Czech Founders VC, BD Partners, Chilli Ventures a andělů Oryho Weihse a Michaela Rostocka-Poplara.
„Umožní nám to výrazně posílit obchod a marketing, zejména v USA a Velké Británii, kde už dnes pociťujeme silný zájem. Zároveň pokračujeme ve vývoji platformy, pracujeme na nových funkcích včetně těch s podporou umělé inteligence,“ komentuje Václav Kandrnal, jenž startup spoluzakládal s Petrem Lvem. „Generativní AI je teď v módě, ale firmy stále potřebují rozhodování postavené na pravidlech – tedy něco, co přináší konkrétní a opakovatelné byznysové výsledky,“ dodává Michal Zálešák z Lighthouse Ventures.