Češi rádi pomáhají. Dobrovolnictví přes portál Vlna pomoci jede a osvědčuje se i během krizovek v nemocnicích
Když jde do tuhého, umí se Češi semknout. Ukázaly to nejen rychlé reakce v raných fázích koronavirové pandemie, kdy například šili roušky pro ostatní a pomáhali s přísunem potravin, ale také přístup v oblasti dobrovolnictví. Rostoucího trendu o pomoc druhým si loni v květnu všiml i David Suslík, který rozjel službu Vlna pomoci, aby dobrovolnictví v Česku digitalizoval a zjednodušil. A po prvním půlroce eviduje slušné výsledky.
Internetová služba Vlna pomoci funguje vesměs podobně jako Booking.com, namísto ubytování ale zobrazuje nabídky na volná dobrovolnická místa v různých organizacích napříč republikou. K nim se pak zájemce může přihlásit a začít pomáhat. Ať už jde o dělání společnosti seniorům, balení potravinových balíčků, doučování cizinců, nebo organizování volnočasových aktivit.
„Za necelý půlrok se nám podařilo nastartovat rozvoj projektu a denně se na Vlně pomoci točí 200 až 400 nabídek s tím, že se každý měsíc přidá minimálně jedna nová nezisková organizace. Několik dalších je pak takříkajíc ve frontě, kde čekají na to, až se přihlásí vhodný partner, který by neziskovkám pomáhal s naloděním po finanční stránce,“ říká pro CzechCrunch Daniel Bacho z Vlny pomoci.
Z pohledu neziskových organizací má projekt sloužit jako platforma, kde mohou své nabídky „inzerovat“, a to přes nástroj pro řízení projektů a pracovníků OnSinch, který vyvíjí firma právě pod vedením Davida Suslíka. Za licenci tohoto systému neziskovky platí dvacet procent z celkové ceny, což Vlně pomoci pomáhá financovat provoz. Poplatky z používání nástroje, který má řešit vše od plánování směn až po databázi pracovníků-dobrovolníků, ovšem nejsou jediným příjmem služby.