Češi staví evropské tržiště pro ojeté vozy. Carvago teď akvizicí konkurenta posiluje v Německu
Překročit v letošním roce pět miliard korun v tržbách. Takový je cíl společnosti Carvago, která posiluje své tržiště akvizicí konkurenta.
Kolem svého německého konkurenta kroužili čeští byznysmeni z Carvaga delší dobu. První námluvy proběhly už před dvěma lety. Pak z možné spolupráce sešlo. Nakonec se ale českému online tržišti s ojetými vozy podařilo platformu InstaMotion skutečně koupit. Vyhráli totiž tendr, díky kterému výrazně posílí svou pozici v Německu, Rakousku i Švýcarsku, kde německá firma primárně působí. Výši akvizice nechce oficiálně ani jedna strana komentovat. Carvago mělo podle svého vyjádření pro CzechCrunch letos v květnu poprvé překročit v měsíčních tržbách 300 milionů korun – a i díky nové akvizici cílí na celkové letošní tržby přes pět miliard korun.
Celý deal se odehrává pod dohledem skupiny EAG, kterou v roce 2018 založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl. Zaměřují se na digitální služby v automobilovém průmyslu a jednou ze tří hlavních divizí je právě Carvago. To digitalizuje trh s ojetými vozy včetně nákupu i prodeje a po akvizici německé platformy InstaMotion by se mělo stát největším online prodejcem ojetých vozů na tamním trhu, přičemž stejné mety chce dosáhnout i v dalších německojazyčných zemích.
„InstaMotion má velice podobný, ale nikoliv stejný byznys model jako Carvago. Využívá jiný druh sourcingu vozidel, nepracuje tolik s daty ani se nevěnuje tak důsledně kontrole vozidel jako Carvago prostřednictvím služby CarAudit. Na druhou stranu jsou výborně etablovaní na německém trhu, kde je velice složité uspět, zejména v automotive,“ říká Jakub Šulta, zakladatel a CEO skupiny EAG.
Jelikož prý InstaMotion v posledních letech významně investoval do své značky, neplánuje ji zatím Carvago v nejbližší době ukončovat. Hledat chce především synergie mezi oběma platformami. Loňský obrat InstaMotion měl podle vyjádření Carvaga přesáhnout dvě miliardy korun, firma zatím není v zisku.
„Je to především důsledek snahy růst a výrazného nabobtnání lokálního týmu. Aktuálně pracujeme na nahrazení značné části německého týmu naším českým a velkou část procesů budeme řídit odsud z Prahy. V horizontu dvou až třech měsíců chceme InstaMotion dostat do zisku právě touto cestou, protože samotný obchod pracuje s velice zajímavou marží, která se projeví hned až dokončíme proces optimalizace interního týmu,“ uvádí pro CzechCrunch člen představenstva EAG Pavel Svoreň.