Češi vyvíjí konkurenci Google Map, kterou každý měsíc využije 200 milionů lidí. Jejich mapy nasadila i NASA
První zárodek týmu vyvíjejícího mapy, které každý měsíc zhlédne na 200 milionů lidí, vznikl už před dvanácti lety. Petr Přidal se tehdy během svého doktorského studia kartografie dostal do Švýcarska, kde přednášel na prestižní univerzitě ETH Curych. Projekt, na kterém tehdy dělal, zpracovával staré mapy a zaujal i švýcarské akademiky.
Ti jej však jako živnostníka z Česka nemohli zaměstnat, a tak si ve Švýcarsku spolu s kamarády ze skautu otevřeli vlastní firmu. Během let se od starých map dostávali k těm moderním, až nakonec před rokem a půl spustili projekt MapTiler.com. Většina z dvacetičlenného týmu přitom sedí v Brně a část se také inkubuje ve vesmírném inkubátoru ESA BIC Prague.
„Když jsme v roce 2008 začínali jako tři kamarádi po škole se zakázkami, nikdy mě nenapadlo, že za deset let budu mít firmu s produktem, který budou používat stovky milionů lidí z celého světa,“ usmívá se Přidal, který se svým startupem OctoGEO, stojícím za produktem MapTiler, nedávno vyhrál i soutěž CzechInvest Startup Challenge.
MapTiler vyvíjí mapovou platformu, která slouží jako alternativa ke Google Mapám. „S MapTilerem máte mapy plně pod kontrolou. Můžete si vybrat některý z předpřipravených stylů nebo si jednoduše vytvořit vlastní na pár kliknutí tak, aby perfektně seděl k vašemu brandu, případně určit, co na mapě má být a co tam naopak mít nechcete,“ popisuje pro CzechCrunch Jiří Komárek z MapTileru.
Startup je zároveň schopný dodat mapy a software potřebný k tomu, aby si zákazník mohl rozjet mapy na svém vlastním serveru, což využívají zejména větší firmy a instituce, které mají často striktně nastavenou bezpečnostní politiku. Mapové služby tak spouští jen v uzavřeném prostředí jejich intranetu.
Bezpečnost je přitom jedním ze základních pilířů MapTileru. Podle svých tvůrců nesbírá žádné osobní informace o uživatelích. Jeho obchodní model totiž nestojí na vytváření profilů lidí za účelem cílení reklamy (jak to dělá například Google nebo i Seznam), ale na prodeji mapových služeb. A ceny jsou oproti konkurenci řádově nižší, dodává Komárek.
Software na tvorbu map koupila i NASA
V současnosti služeb tuzemské firmy využívá kolem 70 tisíc zákazníků, přičemž základní verze produktů je jim nabízená zdarma pro osobní nekomerční využití.
„Nižší plány jsou koncipované tak, aby byly přístupné i menším projektům a začínajícím firmám, ovšem děláme i služby pro enterprise sektor,“ popisuje Komárek. Jako zákazníky vyjmenovává například Seznam, Slevomat či portál Reality iDnes, z těch zahraničních pak Siemens, BBC, IBM nebo i NASA.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.