Češi vyvinuli nástroj pro lepší řízení firem a plánování úkolů. WorkVector využijí týmy i freelanceři
V pardubické programátorské firmě hledali nástroj pro efektivnější a snazší řízení firmy. Nakonec si vyvinuli vlastní a teď ho nabízejí dalším.
Správná organizace práce a řízení týmu je klíčem k úspěchu každé firmy. Existuje přitom řada různých metod, jak k tomu přistupovat. V pardubické programátorské firmě JchSoft vyzkoušeli řadu nástrojů, ale nakonec zjistili, že jim žádný úplně nedostačuje, a tak si vyvinuli vlastní. Během pandemie pak svůj interní nástroj zvaný WorkVector vyšperkovali a rozhodli se vypustit ho do světa, aby jej mohli používat i další firmy. Jejich řízení je díky tomu efektivnější a jednodušší.
Každý člověk ve firmě vidí, jaké úkoly má na starosti a jaké zrovna hoří. Vedoucí týmu má perfektní přehled o tom, jak jsou kolegové vytížení, jak jsou efektivní, na čem zrovna pracují a může podle toho rozdělovat další práci. Vše je automaticky napojené na fakturaci a projektové plánovače klientů. A především je úplně jedno, zda spolu všichni kolegové sedí v kanceláři nebo pracují z domova.
„Když přišla pandemie, rozhodli jsme se vytvořit aplikaci, která umožní bezproblémovou práci z domova a vedoucím pracovníkům usnadní její zadání i dohled nad jejím plněním,“ popisuje hlavní architekt aplikace Josef Chmel. Cesta k jejímu vývoji byla přitom poměrně jednoduchá.
V JchSoftu pracovali na řadě projektů pro různé klienty, ale občas postrádali přesné odpovědi na otázky typu: Jak dlouho nám reálně trvala práce na tomto úkolu? Kolik času strávíme na nevýdělečných činnostech? Odpovídal náš plán reálnému provedení? Nejprve vyzkoušeli řadu jiných aplikací pro zaznamenávání práce, ale nakonec si vytvořili svou na míru, aby splňovala veškeré jejich požadavky.
Výsledkem je nástroj zvaný WorkVector, který se postupně od mateřské pardubické firmy oddělil a dnes funguje jako samostatný projekt. Hlavní motivací při vývoji se stalo maximální zefektivnění veškerých procesů, které s chodem firmy souvisí. Aplikace se zaměřuje nejen na aktivity běžného podnikání, jako je fakturace, ale také se u nich snaží nabídnout pokročilejší funkce. K vystavené faktuře je například možné rovnou připojit i report práce, odběratel tak snadno zjistí, za co přesně platí.
Vývojáři přitom nemusí nic ručně evidovat, jejich práce se načítá automaticky z příslušných nástrojů, které využívají. Úkoly lze exportovat a importovat z plánovačů zákazníků a podobně. Ve výsledku může nástroj – dle svých tvůrců – díky pracovnímu pořádku a snižování stresové zátěže zlepšovat vztahy na pracovišti. „Naším cílem je, aby aplikace sloužila zejména menším firmám, ať už budou programovat, nebo ne, a šetřila jim čas,“ popisuje Josef Chmel.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.