Česká firma investuje v USA přes 860 milionů korun do rozvoje pohonu na kapalný vodík

Michal PtáčekMichal Ptáček

juricka5
0Zobrazit komentáře

Jeden z nejoblíbenějších českých miliardářů, Pavel Juříček, si vydobil své jméno vedením společnosti Brano Group – pravděpodobně největším výrobcem povětšinou automobilových mechanických součástek, jako jsou dveřní panty, ruční brzdy nebo pedály, kde je téměř polovičním majitelem. Dnes firma funguje z Česka, s výrobními linkami v Číně nebo v Rusku.

K těm by se měla brzy zařadit i pobočka v americkém Charlestonu v Jižní Karolíně, kde Juříček prostřednictvím holdingu United Hydrogen Group, který Brano Group pohltil, plánuje výstavbu továrny na přeměnu odpadního vodíku na kapalný, který může být dále použit například pro chemickou výrobu nebo pohon aut na kapalný vodík. Tomu ostatně Juříček věří více, než třeba elekřině, jak naznačuje v rozhovoru pro server Ihned.cz.

cisco

Přečtěte si takéJedna z největších tech firem propustí skoro desetinu lidí. O práci přijde na 5500 zaměstnancůJedna z největších tech firem propustí skoro desetinu lidí. O práci přijde na 5500 zaměstnanců

V minulém roce se podařilo Brano Group vygenerovat přes 4 miliardy korun obratu s přibližně 400 miliony korun ebidta. I z této částky investuje jeho firma do nové továrny na 36 milionů dolarů, tedy lehce přes 860 milionů korun a již teď má podepsanou 10 letou smlouvu s majoritním odběratelem kapalného vodíku v USA, který zpracuje od prodejců toho odpadního.

branorenner

Jelikož technologie bude potřebovat jen minimální přímý zásah člověka, bude nový projekt zaměstnávat přibližně 50 zaměstnanců, z nichž pouze 30 bude součástí výroby. Juříček si zároveň chválí postup rozvoje businessu v USA, kde jsou i úřady k novému typu potencionálního paliva s nulovým dopadem na přírodu, maximálně vstřícní.

Rozvoj businessu v Číně totiž podle jeho slov trval neuvěřitelných 13 let – především právě kvůli byrokratickým problémům. V potencionálních lokalitách je totiž třeba udělat vrty a změřit oblast, která bude pro výstavbu nejvhodnější. V USA celý tento proces trval ani ne rok a půl a už se může stavět.

Foto: Studio Renner, EY