Česká skupina B2M stojící za ePoptávkou kupuje od Mafry konkurenční AAApoptávka.cz

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

aaapoptavka
0Zobrazit komentáře

Na poptávkovém online trhu dochází k přeskupení sil, respektive ještě většímu posílení dosavadního lídra trhu, české skupiny B2M. Ta se dlouhodobě věnuje internetovým poptávkovým službám a provozuje web ePoptávka.cz, ke kterému nově přidává také konkurenční projekt AAApoptávka.cz. Za nezveřejněnou částku ho koupila od mediální skupiny Mafra.

B2M má díky nové akvizici zabrat 70 procent trhu v segmentu poptávkových služeb. Spojení s AAApoptávka.cz má skupině zajistit 35 tisíc platících klientů na obou službách v České republice a na Slovensku. Měsíčně se dohromady jedná o zhruba 12 tisíc poptávek s obratem přes 1,2 miliardy korun.

Internetovou službu AAApoptávka.cz založil v roce 2007 Pavel Matoušek, o pět let později ale prodal většinový podíl mediální skupině Mafra. Té se ovšem nepodařilo projekt úspěšně rozvíjet, a tak se Mafra rozhodla, že nabídne službu AAApoptávka.cz k prodeji. Nakonec se o ní přihlásila skupina B2M, která byla dlouhé roky hlavním konkurentem.

epoptavka1

„Převzali jsme závazky vůči všem aktuálním zákazníkům AAApoptávka.cz a dceřiné slovenské společnosti AAAdopyt.sk, stejně tak přebíráme závazky vůči konkrétním zaměstnancům projektu,“ říká Otto Kočí, ředitel B2M. „Chceme i nadále rozvíjet obě dvě značky nezávisle,“ dodává Kočí a přiznává, že po letech obchodních soubojů bude velká výzva spojit týmy obou projektů dohromady a přenést se přes vzájemnou rivalitu.

Vedle ePoptávka.cz, která funguje od roku 2004, provozuje B2M také služby hledat.cz, ÚředníNástěnka.cz, ReferenceHodnocení.cz, CSkontakt.cz nebo HlídáníZakázek.cz. Mezi další poptávkové konkurenty, kteří na trhu zbyli, patří například nejřemeslníci.cz nebo Poptávej.cz.