Česká služba Grason propojující restaurace a brigádníky získala miliony korun od The Funtasty

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

grason

Foto: Grason

Lukáš Strnadel z The Funtasty a Jarmila Kowolowská a Karel Mařík z Grasonu

0Zobrazit komentáře

Volných lidí na trhu práce je málo a nedostatek pracovní síly již delší dobu pociťují také restaurace. Pomocí technologií a jednodušší komunikace chce nyní restauratérům pomoci nová služba Grason, za kterou stojí Jarmila Kowolowská a Karel Mařík. Provozovatelé restaurací a dalších gastro podniků přes ní dostanou přístup k databázi prověřených lidí, jejichž služby pak mohou okamžitě poptat.

Do projektu zároveň vložilo několik milionů korun vývojářské studio The Funtasty, které za to získalo dvacetiprocentní podíl ve firmě a postaralo se o samotnou mobilní aplikaci, díky níž mají gastronomická zařízení řešit mnohem efektivněji výkyvy v poptávce. Na úvodní fotce vedle sebe stojí zleva Lukáš Strnadel, CEO The Funtasty, Jarmila Kowolowská a Karel Mařík.

Grason původně vznikl už v říjnu loňského roku a prozatím se mu podařilo získat přes 50 registrovaných restaurací a více než 500 grasonů, tedy lidí, kteří práci v gastronomii vyhledávají. Databáze Grasonu se má skládat z kvalitních a spolehlivých lidí, které prověřili jak v Grasonu, tak i předchozí podniky, jež mohou brigádníky zpětně ohodnotit. Od letošního května pak Grason zprostředkoval přes 500 směn a téměř půl milionu korun vyplacených brigádníkům.

grason-app

Výhodu má mít toto jednoduché propojení přes mobilní aplikaci pro obě strany. Personál dostává neustálý přísun příležitostí k přivýdělku, přičemž si má možnost zvolit, kdy, kde a za kolik bude pracovat. Gastronomická zařízení zase snadno vypíší poptávku na danou pozici i přesné dny či hodiny, které potřebují vykrýt.

První tři poptávky nabízí Grason restauracím zdarma. Poté je k dispozici buď roční, nebo půlroční předplatné za 2 990 korun, respektive 3 990 korun měsíčně. Mobilní aplikace je dostupná v Google Play i App Storu.