Česká stopa v Audi, BMW, Lamborghini či Porsche. Ostravský startup získal desítky milionů

V začátcích do svého byznysu zakladatelé SprayVision vložili vlastní miliony, teď uzavřeli druhé kolo i od amerických investorů.

Peter BrejčákPeter Brejčák

sprayvision_team-picture-min

Foto: SprayVision

Tým startupu SprayVision

0Zobrazit komentáře

Barvení a lakování aut možná nepatří mezi nejvíc sexy obory, ovšem ostravský startup SprayVision právě v něm pracuje pro některé z globálních automobilek s nejzvučnějšími jmény. Za pomoci speciálních měřicích zařízení a softwarové analýzy optimalizuje proces průmyslového lakování a své klienty má ve více než dvaceti zemích. Nyní již podruhé uzavřel investiční kolo a my přinášíme přehled nejdůležitějších informací.

Zainvestovaný startup: SprayVision

Kdo investuje: Americký fond Momenta Ventures, český J&T Ventures

Kolik a v jakém kole: Dva miliony eur (50 milionů korun) v nespecifikovaném kole

Kolik již startup získal: V počátcích zakladatelé investovali několik milionů korun z vlastních úspor, řádově vyšší jednotky milionů pak v roce 2020 přidalo J&T Ventures.

Co SprayVision dělá: Specializuje se na vývoj a výrobu pokročilých systémů pro robotické lakování. Kombinací hardwaru a softwaru chce svým zákazníkům snižovat náklady, zlepšovat kvalitu a šetřit čas.

Zakladatelé: SprayVision založili v roce 2018 Petr Jahn a Vojtěch Roul, v roce 2020 vyhráli soutěž Vodafone Nápad roku.

Jak je startup velký: Podle vyjádření loni dosáhl tržeb na úrovni 35 milionů korun s meziročním růstem kolem 90 procent. Zároveň dosáhl ziskovosti. Svoji technologii od založení dodal 86 zákazníkům z více než dvaceti zemí. Patří mezi ně globální výrobci jako Audi, BMW, Lamborghini, Porsche, Stellantis, Toyota, Volkswagen, v portfoliu má i značky Plastic Omnium, Magna, Witte, BASF či Carlisle.

Proč je to zajímavé: „SprayVision má ohromnou trakci, špičkové technologie a díky rychlé návratnosti investic dokáže i u velkých mezinárodních zákazníků rychle přejít od pilotních projektů k širokému nasazení ve výrobě,“ komentuje Miroslav Kříž, Venture Partner Momenta Ventures. „Velikost tohoto trhu je v desítkách miliard dolarů a vyvinuté technologie lze navíc využít i v dalších oblastech,“ doplňuje Martin Kešner z J&T Ventures.

Na co startup plánuje využít investici: Většina peněz má směřovat na „vytvoření silné přítomnosti“ na americkém trhu. Část financí poslouží i pro rozvoj produktu, v pozdější fázi se chtějí zakladatelé více zaměřit i na Asii.

Vše o startupových investicích

Rubriku Startupy podporujíjt-retina