Kabinet premiéra Andreje Babiše dnes schválil návrh na zavedení takzvané digitální daně. Ta by měla zdanit sedmi procenty tržby internetových firem, které mají v globálním měřítku obrat nad 750 milionů eur (19,1 miliardy korun) a na území Česka vyšší než 100 milionů korun. Návrh nyní míří do Poslanecké sněmovny a nebude platit dřív, než ho schválí obě komory Parlamentu a podepíše prezident.
Podle Ministerstva financí by díky nové dani mělo do státního rozpočtu přitéct pět miliard korun ročně. „Jedná se o vyrovnávací daň, která napravuje současnou nerovnováhu. Internetoví giganti u nás neplatí daně v míře, která by odpovídala ostatním firmám v České republice, což je nefér,“ říká ministryně financí Alena Schillerová.
Ministerstvo financí vycházelo z tzv. DTS modelu digitální daně, který již zákonodárci projednávali na evropské úrovni. Tento model stanovuje práh na zdanění internetových služeb pomocí tří parametrů: cílené reklamy na digitální rozhraní, poskytnutí dat o uživatelích a využití mnohostranného digitálního rozhraní (v podstatě sociální sítě). V případě prvních dvou kategorií je dolní hranice stanovena minimální souhrnnou úplatou za dané služby v České republice ve výši 5 milionů korun, v případě třetí kategorie je definován práh minimem 200 tisíc uživatelských účtů.
Kromě firem jako je Google, Facebook, Amazon či Apple by tak nové dani podléhaly i služby digitální ekonomiky jako Uber nebo Airbnb. Naopak navíc nemají zaplatit malé a střední podniky a firmy, pro kterou jsou digitální služby okrajové. „Dani tak nebudou podléhat například automobilky, které umisťují placenou reklamu na chytré obrazovky v autech,“ vysvětluje ministryně financí.
Za čtyři roky už se k Letenské pláni nebude jezdit jen za zábavou, sportem a odpočinkem, ale také za luxusním ubytováním. Přímo vedle stadionu fotbalové Sparty a přes rušnou ulici Milady Horákové naproti Letné vyroste luxusní pětihvězdičkový hotel, který tam buduje miliardář Daniel Křetínský.
Je to právě také Daniel Křetínský, který je většinovým vlastníkem fotbalového klubu AC Sparta Praha. Ten měl dosud vedle svého hlavního stadionu Generali Arena, kde hraje soutěžní zápasy, tréninkové hřiště. To však brzy začne mizet pod nájezdem těžké techniky, protože se místo něj bude stavět obří hotel.
Své plány už Daniel Křetínský, respektive jeho společnost EP Real Estate, která v rámci holdingu EPH řeší realitní projekty, odhalila před několika měsíci, ale nyní je jasné už i to, kdo bude nový hotel na lukrativní adrese provozovat. V rámci svého evropského růstu se na ni rozšíří řetězec Hard Rock, který plánuje otevřít v roce 2023.
Společnost Hard Rock International dnes provozuje síť hotelů, kasin, obchodů a kaváren v 75 zemích světa a na Letné se nastěhuje do hotelu, který bude mít celkem 523 pokojů a nabídne mimo jiné střešní bar, z něhož budou mít hosté výhled jak na Letenské sady, tak na panorama Pražského hradu.
Foto: EPH
Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský
„Praha je mezi evropskými hlavními městy pozoruhodně oblíbená a v posledních letech prošla v oblasti turistického ruchu velkým vývojem. Hard Rock je poctěn, že bude moci po dvou letech práce na projektu obohatit toto krásné město svou muzikou nabitou přítomností,“ říká Todd Hricko z hotelové divize Hard Rocku, který již v centru Prahy provozuje jednu ze svých největších restaurací v Evropě.
Také do nového hotelu, který ponese jméno Hard Rock Hotel Prague, přinese původem londýnský řetězec několik svých tradičních prvků. Součástí hotelu bude například kavárna, která se večer promění v koktejlový bar, a na střeše zase hosté naleznou i bazén a chybět nebudou ani spa, posilovna nebo lekce jógy.
Hosté si zároveň budou moci zdarma vyzkoušet kytary, zesilovače a sluchátka Fender a v Hard Rock Hotel Prague se počítá také s velkým tanečním sálem pro 1 800 osob, kde se budou pořádat živá vystoupení, a venkovními prostory pro společenské události, jež pojmou až 3 000 osob.
Foto: Sparta
Nový hotel vyroste na místě současného tréninkové hřiště Sparty
„Velmi si vážíme příležitosti, že můžeme spolupracovat na výstavbě tohoto hotelu právě se společností Hard Rock International, která bude operátorem a nájemcem objektu. Jde bezesporu o respektovaný hotelový řetězec, který doplní stávající portfolio pražských hotelů. Pro EP Real Estate jde o klíčový projekt na domácím trhu, kterému už od fáze prvotního plánování věnujeme maximální pozornost,“ říká Michal Viktorin, ředitel EP Real Estate.
Daniel Křetínský se bude snažit potěšit i fotbalové fanoušky Sparty, kteří v posledních letech zejména kvůli špatným výsledkům a nepříliš přesvědčivému vedení fotbalového klubu jednomu z nejbohatších Čechů, jakožto jeho majiteli, často spílají. Vedle hotelu vyroste Hard Rock Sports Bar, jehož interiéry budou připomínat slavnou historii pražského fotbalového klubu.
Productboard shání posily na následujících pozicích
Na fungování Generali Areny, kde Sparta hraje, by jinak neměla mít výstavba žádný vliv. Přebudován bude v následujících jen vstup č. 1 a zmizí restaurace McDonald’s. Křetínský původně počítal, že by spolu se stavbou nového hotelového komplexu částečně zrekonstruoval i právě stadion s tím, že by v něm mohly nově vzniknout i kancelářské prostory, ale po velké vlně negativních reakcí ze strany fanoušků od toho zatím upustil.
Hotel však bude stát na místě současného tréninkové hřiště, a tak se hráči Sparty kompletně přesunou na Strahov, kde již nyní mají tréninkové zázemí, které nyní i kvůli změnám na Letné zmodernizují.
Foto: Pelčák a Partner Architekti
Uvažovanou rekonstrukci stadionu, která by navazovala na nový hotel, zatím Křetínský odložil
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.