České Foxentry kontroluje miliony údajů měsíčně a eliminuje překlepy. V lékárnách Benu snížilo chyby v e-mailech o 94 %

Peter BrejčákPeter Brejčák

hrdlicka

Foto: Foxentry

Zakladatel a šéf startupu Foxentry Pavel Hrdlička

Určitě nejsem jediný, komu se to stalo. Během vyplňování údajů při objednávce v internetovém obchodu jsem zadal e-mail s překlepem – a samozřejmě jsem si toho nevšiml. Jelikož překlep logicky nepoznal ani e-shop, protože mou e-mailovou adresu nezná, nedal mi vědět a mně až po několika týdnech, kdy se neozýval, napadlo, že je asi někde problém. Data z trhu přitom potvrzují, že se to děje relativně běžně.

„Dle našich statistik vyplní přibližně čtyři procenta návštěvníků svůj e-mail či telefon špatně nebo s překlepem. To znamená, že čtyřem zákazníkům ze sta vůbec nemusí přijít transakční e-mail s informací o objednávce a zvyšuje se tak riziko, že zásilku nevyzvedne,“ přibližuje Pavel Hrdlička, zakladatel společnosti Foxentry, která vyplňování formuláře pro zákazníky výrazně zjednodušuje.

Jednou z firem, která v poslední době fungování nástroje otestovala v praxi, byla online lékárna Benu.cz. Během čtrnáctidenního A/B testu na téměř 50 tisících uživatelů bylo validovaných na 70 tisících informací a objednávkový proces s využitím nástroje se na základě dat z případové studie podařilo zrychlit o 23 procent.

benu

Rychlost vyplnění údajů na webu lékárny se díky Foxentry zkrátil o 34 sekund, tedy o 23 procent, na mobilních telefonech pak o 16 sekund, respektive 13 procent. To vše hlavně díky našeptávání adres a automatickému doplňování – v případě e-mailů (nejčastější chyby jsou gamil, senzam, outlok) šlo o 94 procent méně chyb a Benu tak měsíčně zachrání 1 390 adres, které by jinak skončily v zapomnění. Při vyplňování reálných fyzických adres šlo o 61 procent méně překlepů.

„Nečekala jsem, že to bude takto snadné. Foxentry nám pomohlo s čistotou dat a ušetřilo zákazníkům spoustu času,“ hodnotí testování Pavla Benešová, vedoucí týmu zákaznické podpory v Benu.cz.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nástroj Foxentry, který Hrdlička zakládal před dvěma lety, tak při vyplňování formulářů dokáže v reálném čase upozornit na překlepy v jménech či e-mailech, automaticky ověřit existenci telefonního čísla, pomocí našeptávače automaticky doplňovat adresy i firemní údaje pro všechny entity registrované v České republice a na Slovensku.

„Mezi naše největší přednosti patří jednoduchost implementace, která e-shopu zabere jen několik minut pomocí Google Tag Manageru, není potřeba žádný zásah IT oddělení. Navíc nabízíme možnost vyzkoušení zdarma a spuštění podobného A/B testu jako na Benu,“ popisuje dále Pavel Hrdlička.

foxentry-screen

Podle devětadvacetiletého podnikatele na e-commerce trhu pořád převládá paradoxní situace – e-shopy vynakládají velké úsilí a prostředky na to, aby získaly nové objednávky, avšak neřeší častý související problém, tedy jak snížit manuální náklady spojené s vyřízením takové objednávky.

Právě při vyplňování formulářů se drtivá většina e-commerce hráčů vůbec nesnaží zákazníkům zjednodušit zadávání údajů. A jak to tak bývá, zákazníci ve velkém dělají chyby, což ztěžuje celý nákupní proces.

S tím, jak se v posledních letech v e-commerce výrazně zvyšují náklady na akvizici nových zákazníků, se na Foxentry obrací stále více e-shopů, které díky automatizaci hledají úspory na jiných místech.

jested

Přečtěte si takéJeštěd čeká proměna alespoň za půl miliardy. Okolí vysílače projde kosmickou úpravou a apartmány se vrátí do 70. letJeštěd čeká proměna alespoň za půl miliardy. Okolí vysílače projde kosmickou úpravou a apartmány se vrátí do 70. let

Foxentry brzy přesáhne hranici 1 000 firem, které jej využívají a patří mezi ně značky jako Zoot, Dr. Max, Urbanstore či Yves Rocher. Měsíčně díky tomu validuje tři miliony údajů z českých i slovenských webů, CRM či aplikací. Firma meziročně roste o 250 až 300 procent a rozhodně se neplánuje zastavovat.

„Máme před spuštěním polské verze a obecně je expanze do dalších zemí naší hlavní prioritou. Hodně našich klientů nás tlačí do Maďarska, Rakouska či Rumunska. Proto bychom tento rok chtěli spustit dvě nové země,“ dodává Hrdlička.

Glami zrychluje expanzi. Český módní katalog je už v 17 zemích a letos chce e-shopům přinést 6 miliard korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

tomas-hodbod-glami2-minInsider

Foto: Glami

Tomáš Hodboď, spoluzakladatel a CEO Glami

0Zobrazit komentáře

České Glami naplňuje svoji vizi, být největším katalogem módy, a to ideálně na celém světě. K dosažení tohoto cíle teď udělalo další krok a expandovalo na tři nové trhy, díky čemu se výčet zemí, kde působí, navýšil na celkových sedmnáct. Aby tenhle proces ještě urychlilo, začíná se stále více spoléhat na umělou inteligenci a letos plánuje e-shopům zprostředkovat v obratech šest miliard korun.

„Estonsko, Lotyšsko a Litvu jsme měli v hledáčku už nějakou chvíli, a protože momentálně vidíme, že e-commerce včetně té módní šla i za koronaviru nahoru, neviděli jsme důvod, proč s expanzí dále čekat,“ přibližuje pro CzechCrunch Jan Kešelák, manažer mezinárodních expanzí.

Pobaltské země jsou podle něj známé svou rychlou adaptací na internetový svět a například v Estonsku je až 90 procent populace online (v Česku podíl tvoří 80 procent). V e-commerce navíc všechny tři trhy vykazují nadprůměrný růst a potenciál malých zemí si Glami potvrdilo již v loňském roce, kdy expandovalo do Slovinska, Chorvatska a Bulharska.

jan-keselak-min

Foto: Glami

Jan Kešelák, manažer mezinárodních expanzí Glami

„Všechny tamní země performují nad naše očekávání,“ pochvaluje si Kešelák s tím, že rozšiřování služby do zahraničí probíhá stále rychleji. „Tato expanze byla v historii Glami tou nejrychlejší vůbec. Od rozhodnutí přes překlady 50 tisíc slov a označení více než půl milionu produktů až po spuštění ve všech třech zemí uběhlo jen šest a půl týdne.“

Faktorem stojícím za rekordní rychlostí expanze je mimo jiné nový interní tým složený ze tří odborníků na umělou inteligenci a strojové učení. Glami tyto technologie využívalo prakticky již od svého založení před sedmi lety, a to například na automatické kategorizování, tagování, hledání vizuálních podobností či rozpoznávání produktů. Díky tomu je firma schopná nabízet lepší a více personalizovaný zážitek svým uživatelům, což je také jedna z jejích letošních priorit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Naším cílem je zpříjemnit objevování a nakupování módy. Snažíme se, aby se zákazníci rádi vraceli, protože u nás snadno najdou to, co hledají. A v takhle velké nabídce je dle nás personalizace správnou cestou,“ doplňuje Antonín Hoskovec, Senior Machine Learning Engineer.

Glami tak plánuje nadále růst, jen v Česku podle svých odhadů očekává navýšení obratů módní e-commerce z loňských 27,4 miliardy na 38,5 miliardy korun v roce 2023. Celkově katalog módy spolupracuje s více než třemi tisíci e-shopy, přibližně 1 500 z nich se nachází v Česku.

glami-office-min

Foto: Glami

Kanceláře Glami v pražském Karlíně

Aktuálně mohou uživatelé v katalogu najít na 2,2 milionu produktů od více než 23 tisíc značek. Díky tomu Glami internetovým obchodům (nejen v Česku) loni zprostředkovalo obraty na úrovni pěti miliard korun a letos plánuje překonat hranici šesti miliard.

muz-se-nachal-ustknout-16-hady

Přečtěte si takéMuž na sobě testoval jed 16 hadů a podílí se na vývoji vakcínyMuž se nechal uštknout šestnácti druhy hadů. Nyní se podílí na vývoji univerzálního protijedu

O svoji pozici pod sluncem stále více navíc bojuje také vyhledávač udržitelné módy Glami.eco, který firma spustila v loňském roce. Na této platformě sdružuje 70 aktivních e-shopů s více než 270 značkami a její návštěvnost meziročně vzrostla o 176 procent.

„Nezahálíme a na Glami.eco budeme v blízké době spouštět vyhledávání pomocí obrázků. To znamená, že zákazník bude moci najít podobné kousky outfitu, který se mu líbí (podobnou službu Glami pro všechny produkty spustilo loni – pozn. redakce) a výsledkem vyhledávání budou podobné kousky, ale pouze udržitelné,“ dodává Julia Osovskaya, brand manažerka Glami.eco.

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder