České hotely OREA rostou krizi navzdory. Vsadily na kreativní servis a sbírají za to lepší hodnocení
Značka OREA se rozhodla během krize investovat do rekonstrukce hotelů, digitalizace a nových forem komunikace. A zdá se, že strategie se vyplácí.
Krizové období jako příležitost k růstu. Tak by se dal shrnout přístup, se kterým k náročné éře uplynulých let přistupují ve vedení české hotelové značky OREA Hotels & Resorts. Během pandemie covidu, která byla pro segment hotelnictví zatěžkávací zkouškou, neseděli se založenýma rukama, ale využili ji k proměně značky, rekonstrukci a odstartování růstu. V tom úspěšně pokračují i letos. A byť je situace stále všechno, jen ne taková, na jakou jsme byli zvyklí v roce 2019, ukazuje se, že proaktivní přístup se osvědčuje.
Značku OREA v současné době tvoří 19 hotelů v Praze, Brně, Mariánských lázních, ale také na Šumavě, ve Špindlerově Mlýně nebo v Harrachově. Nabízené ubytování tak osciluje mezi velkými business hotely, městskými butikovými apartmány, lázeňskými hotely a resorty uprostřed majestátní přírody. A ačkoliv se jejich umístění různí, globální turbulence je ovlivňují všechny stejně. Pandemie tak například způsobila to, že se v každém z nich zásadně proměnila skladba hostů.
„Původně naše hotely navštěvovalo 70 procent hostů ze zahraničí a 30 procent hostů z Česka. Nyní je to přesně naopak. I díky tomu jsme značku začali budovat především pro domácí klientelu, kterou si nyní snažíme udržet. A i negativní dění vnímáme spíše jako výzvu,“ říká Brand Manager značky OREA Zbyšek Pochylý.
Během pandemie se vedení hotelové sítě rozhodlo udržet co možná největší počet zaměstnanců, což se ukázalo jako výhoda po tom, co se vody cestovního ruchu opět rozvířily – po otevření hotelů se totiž každý z jednotlivých provozů mohl rozjet na plné obrátky. Odliv turistů byl také příležitostí pro četné rekonstrukce. Vyžádaly si velké investice, které se však vyplatily – dříve přehlížené lokality totiž letos lákají podstatně více hostů.
Důležitým pilířem růstu se ale stala především akcelerace digitalizace, jejímž prvním krokem bylo zaměření se na e-commerce. „Vsadili jsme na kombinaci analytického přístupu podpořeného moderními nástroji a efektivní kreativy v těch správných médiích,“ vysvětluje E-commerce Manager Ondřej Kaftan. V současném světě hotelového byznysu totiž nejvíce poptávky po ubytování přichází přes moderní srovnávače, jako je například nejznámější Booking.com. V OREA se však rozhodli jít proti tomuto proudu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.