České online lekce hudby míří do USA. Investuje do nich spolutvůrce Beat Saberu i obchodní ředitel YouTube
ArtMaster nabízí nejen výuku hry na hudební nástroje, ale experimentuje také s kurzy kreslení, či dokonce břichomluvectví.
Hudební škola ArtMaster se sídlem v Praze pár let fungovala jen offline v klasických lekcích jeden na jednoho. Příchod pandemie její zakladatele ale konečně motivoval vytvořit online kurzy. Netrvalo dlouho a staly se hlavní částí byznysu společnosti. Teď se už ArtMaster označuje za technologický startup a nedávno získal investici půl milionu dolarů (více než jedenáct milionů korun) od obchodního ředitele YouTube Roberta Kyncla a Jaroslava Becka, jednoho z tvůrců úspěšné hry pro virtuální realitu Beat Saber.
V jádru projektu stále je (a měl by i zůstat) záměr zpřístupnit hraní na nástroj, popřípadě jinou uměleckou činnost co nejširšímu publiku. Přehledné a srozumitelné kurzy, které mají žáky především bavit, ostatně ArtMasteru loni zajistily obrat 6,7 milionu korun a meziroční růst o 128 procent. Specifické pojetí výuky, prováděné většinou praktikujícími hudebníky a zaměřené na populární skladby v různých žánrech, je výhodou oproti konkurenci a nikam se nechystá.
Jak ale vysvětluje zakladatel ArtMasteru Radim Vysoký, změnila se perspektiva, z jaké se na celý projekt nahlíží. Startup nemá být o skvělých kurzech nabízených na webu, ale o kvalitní platformě nabízející skvělé kurzy. „Došlo nám, že musíme myslet na větší škálovatelnost celého projektu. Tedy že nebudeme u každého natáčení lekce, že nebudeme s každým lektorem připravovat týdny strukturu kurzu a podobně,“ říká pro CzechCrunch Vysoký.
Důležité teď bude najít takovou rovnováhu, aby si škola zachovala svůj individuální přístup a zároveň ho dokázala aplikovat v mnohem rozsáhlejším měřítku. „Více se zaměříme na vytvoření automatizovaného prostředí, které nám bude pomáhat zajistit kvalitu produkce a úroveň vzdělávání v našem standardu, ale umožní oslovit mnohonásobně více tvůrců/lektorů i potenciálních hudebních nadšenců,“ popisuje Vysoký.
Tato změna perspektivy přišla spolu s tím, jak se o ArtMaster začali zajímat Jaroslav Beck ze studia Beat Games, které stojí za herním megahitem Beat Saber, a Robert Kyncl, jenž dlouhodobě působí ve vedení YouTube. Výměnou za více než jedenáct milionů korun získali v ArtMasteru prostřednictvím svého vehiklu JARO Capital, s nímž společně investují do nadějných projektů, patnáctiprocentní podíl. Škola finance použije na vytvoření zmíněné platformy nezbytné pro expanzi za hranice Česka, respektive k nabízení online výukových kurzů odkudkoliv na světě.
Základní tým ArtMasteru je stále velice malý, čítá dva spoluzakladatele, asistentku a osm dalších lidí pro administraci, vývoj nebo marketing. Startup proto najal externí profesionály, aniž by na nich musel nějak šetřit. „Fakt, že nemusíme při vytváření něčeho natolik ambiciózního dělat mnoho kompromisů kvůli nedostatku financí, je opravdu osvobozující,“ poznamenává Vysoký.