České Yieldigo obchodníkům umožňuje efektivně řídit své ceny. S růstem poptávky dobývá západní Evropu

Peter BrejčákPeter Brejčák

yieldigo_founders-min

Foto: Yieldigo

Zakladatelé Yieldigo Radim Dudek, Jiří Psota a David Klečka

0Zobrazit komentáře

Nastavit cenu desítek tisíc různých produktů, které prodávají maloobchodní řetězce, a navíc efektivně s ohledem na loajalitu zákazníků, prodejnost či marži, je stále náročnější. Dynamika celého trhu totiž rychle roste. Právě takový problém obchodníků s pomocí technologie umělé inteligence řeší český startup Yieldigo, jenž po loňské investici ve výši 55 milionů korun výrazně šlape do zahraniční expanze a nyní hlásí pětinásobný nárůst poptávky.

„Vnímáme to jako důsledek postupující digitalizace v retailu, která během covidu ještě zrychlila, a také toho, že naše řešení po letech vývoje umožňuje vysokou konfigurovatelnost, tudíž je rázem dostupné pro kohokoliv z retailu kdekoli na světě,“ popisuje pro CzechCrunch Jiří Psota, který Yieldigo zakládal v roce 2016 s Radimem Dudkem a Davidem Klečkou.

Podle nich je problém starých řešení na poli nástrojů pro optimalizaci cen v tom, že nedisponují dostatečnými možnostmi právě v oblasti konfigurovatelnosti, flexibility a hloubkové datové analýzy. To následně vede k tomu, že si cenový manažer v retailu řekne, že ceny raději nastaví manuálně podle svých zkušeností – 90 procent své práce tak udělá ručně.

„Tím manažeři ztrácí fokus, čas i energii řešit opravdu podstatné a strategické záležitosti. Prakticky poprvé se na retailový trh dostává řešení, jaké nabízí mnohem více, ale v uhlazenějším kabátku. Asi jako když porovnáte infotainment palubní desky auta z roku 2000 s Tesla Modelem 3 – druhé umí více a současně působí jednodušeji,“ vysvětluje Radim Dudek.

ydg-team-min

Foto: Yieldigo

Tým startupu Yieldigo

Trojice matematiků Psota, Dudek a Klečka se původně věnovala výzkumu v cenotvorbě letenek, nakonec však svou pozornost ve vlastním byznysu zaměřila na oblast maloobchodu. Yieldigo, které jsme zařadili do výběru 25 startupů, jež se vyplatí sledovat, loni překonalo tržby ve výši jednoho milionu eur, růst v letošním roce prozatím nekomentuje.

V současnosti je řešení v ostrém provozu u sedmnácti zákazníků, většinou z regionu střední a východní Evropy jako Metro Cash&Carry, Rossmann nebo Košík.cz. První jména se objevují také v západní Evropě, konkrétně Německu a Nizozemí, další vlna zákazníků je v nasazovacím procesu.

„Obchodní funnel je teď plný a my musíme pečlivě vyhodnocovat projekty včetně připravenosti zákazníků, abychom stíhali zajistit poptávku. Ruku v ruce s tím rozšiřujeme tým na všech liniích,“ popisuje obchodní ředitel Milan Havlíček s tím, že před rokem čítal tým Yieldiga dvacet hlav, nyní je to čtyřicet lidí jedenácti národností a do roku by to měl být dvojnásobek.

„Vnímáme, že toto je stále začátek na naší cestě stát se celosvětově nástrojem číslo jedna pro oblast next generation retail pricingu. Ta možnost tady reálně je, trh je na to nachystaný. Jsme také otevřeni a připraveni přijmout jak mladé talenty, tak zkušené odborníky,“ dodává šéf startupu David Klečka.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina