Česko-slovenské virtuální zrcadlo využívá 6 000 e-shopů na celém světě. Každý rok zdvojnásobí tržby
„Trh si takzvaná try-on řešení osvojoval pomaleji, než jsme odhadovali,“ přiznávají zakladatelé Virtooalu. Pandemie ale jejich byznys nakopla.
Zakladatelé Virtooal Peter Soos a Ondrej Bagin
Rozšířenou realitu pro e-shopy česko-slovenský startup Virtooal vyvíjí už od roku 2015. Jako virtuální zrcadlo umožňuje „vyzkoušet“ si produkty jako brýle, šperky, kosmetiku či další doplňky během online nakupování, čímž chce zážitek přiblížit tomu z kamenných obchodů. Na jedné straně tak obchodníkům pomáhá zvyšovat konverze, na druhé straně snižuje míru vratek od zákazníků.
Aktuálně toto řešení globálně využívá přes šest tisíc e-shopů, přičemž čtyři stovky z nich platí i za prémiové funkce. Mezi klienty Virtooal se radí například Dermacol, Avon, L’Oreal či Yves Saint Laurent. A i když jde o relativně hezká čísla, trojice zakladatelů startupu – Slováci Ondrej Bagin, Peter Soos a Čech Vít Endler, bývalý šéf Mallu a v současnosti ředitel Fingoodu – očekávala, že s virtuálním zrcadlem prorazí rychleji.
„Trh reagoval a osvojoval si takzvaná try-on řešení pomaleji, než jsme odhadovali. Ale podobně jako v jiných případech nešťastná situace v souvislosti s covidem pomohla urychlit věci také u nás a přispěla ke zvýšení počtu e-commerce předplatitelů. A tím i konečných uživatelů, což hraje v náš prospěch,“ pochvaluje si ředitel Virtooal Ondrej Bagin v rozhovoru pro CzechCrunch.
Toto dění se podepisuje i na byznysových ukazatelích. Loni Virtooal dosáhl tržeb ve výši 300 tisíc eur, asi 7,5 milionu korun, přičemž toto číslo se poslední tři roky každoročně zdvojnásobuje a stejný plán má startup i pro letošek. „Zároveň jsme letos zaznamenali historicky nejúspěšnější měsíce, které jsou předpokladem reálného naplnění plánu,“ doplňuje Bagin.
V pandemických letech došlo i na výrazné zlepšení produktu. V roce 2019 Virtooal fungoval jen ve statické formě – uživatel nahrál svoji fotografii, na kterou se pak „nalepil“ produkt. Nyní si už nakupující mohou vyzkoušet produkt v živé verzi, kdy v prohlížeči povolí využití kamery.
„Zpracování dat a zobrazování produktů pak probíhá přímo s využitím uživatelova zařízení a nedochází tedy ani ke sběru soukromých dat. Systém funguje v souladu GDPR regulací,“ říká šéf startupu, který má hlavní sídlo s vývojářským, obchodním a marketingovým týmem v Bratislavě, zatímco technologická podpora je v Praze, kde má spolu s Londýnem také obchodní zástupce.