Českou fitness aplikaci Fitify používá 20 milionů lidí. Frycův Reflex do ní posílá desítky milionů

Aplikace, která vznikla jako studentský projekt, chce ve fitness světě způsobit revoluci a poskytnout milionům lidí osobního kouče.

Peter BrejčákPeter Brejčák

fitify_founders_4

Foto: Fitify

Matouš Skála a Martin Mazanec, zakladatelé Fitify

0Zobrazit komentáře

Martin Mazanec si nedokázal zapamatovat všechny cviky na bolesti zad, které mu doporučovali fyzioterapeuti, proto se jako student pražského ČVUT rozhodl naprogramovat vlastní aplikaci pro tvorbu ideálního harmonogramu. Spojil síly s Matoušem Skálou a ze studentského projektu nakonec vybudovali aplikaci Fitify, která dnes registruje přes dvacet milionů uživatelů ve více než 180 zemích světa. V dalším rozvoji jí nyní pomůže fond Reflex Capital.

I když Fitify vzniklo již v roce 2018, doteď se financovalo jen z vlastních prostředků takzvaným bootstrappingem. V rámci svého vůbec prvního investičního kola teď firmu podpořil Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce, a to částkou 2,5 milionu dolarů, v aktuálním přepočtu bezmála 56 milionů korun. Získané peníze chtějí tvůrci aplikace využít především na vývoj platformy a rozběhnutí nového produktu.

„Fitify je krásná česká firma s globálním dopadem a již velmi pěknou globální trakcí. Pánové zakladatelé jsou podnikatelé světového formátu, mají spoustu chytrých nápadů, jak ‚domácí fitness‘ posunout na novou úroveň. Jsou určitě schopni porazit největší hráče v oboru – u takového příběhu nesmíme chybět. Jsme hrdí, že si zakladatelé pro investici a další partnerství vybrali z mezinárodní konkurence prémiových fondů právě nás, a těšíme se na společnou jízdu světem,“ říká Fryc pro CzechCrunch.

Společně s investicí Fitify oznámilo novinku Fitify Plus, která za 99 dolarů měsíčně (asi 2 200 korun) uživatele spojí s profesionálním fitness trenérem, který je následně trénuje online prostřednictvím telefonu. Pomocí tohoto produktu se mají tvořit rovnější pracovní podmínky pro trenéry, kterým umožňuje flexibilní práci z domova a zároveň nemusí trávit čas sháněním klientů, sebepropagací nebo dojížděním za klienty.

„Jen ve Spojených státech se fitness tréninkem živí téměř čtyři sta tisíc lidí. Je obrovská příležitost disruptovat toto odvětví podobně, jako to udělal například Uber. Zájem o práci fitness trenéra z pohodlí domova je obrovský, samotné nás překvapilo, kolik kvalitních kandidátů se hlásí. Na jediný inzerát se během týdne přihlásilo téměř tisíc kandidátů,“ komentuje Martin Mazanec.

photo-team-main-min

Foto: Fitify

Tým startupu Fitify

Fitify celkem registruje dvacet milionů uživatelů, pět milionů z toho přitom přibylo v průběhu posledního roku a aktivních je aktuálně kolem 700 tisíc. „Nové funkce a obsah dáváme do placené verze, což samozřejmě odrazuje free uživatele od dlouhodobějšího užívání,“ přibližuje Mazanec pro CzechCrunch. Z dat přitom vyplývá, že až 80 procent uživatelů, kteří ve Fitify využívají dvanáctitýdenních plánů, během kterých v průběhu jednoho týdne cvičí alespoň třikrát, úspěšně redukuje váhu a v průměru na osobu zhubnou 4,3 kilogramu.

I když je většina uživatelů české aplikace v zahraničí, v tuzemsku jich registruje stovky tisíc. „Překvapivě neplatí, že by Češi nebyli ochotni zaplatit za prémiovou verzi. Procento platících je tu jedno z nejvyšších na světě,“ doplňuje zajímavost Mazanec. Pro české uživatele je k dispozici i Fitify Plus, zatím však jen s anglicky mluvícími trenéry, kteří žijí v jiném časovém pásmu. Nový produkt je totiž spuštěný primárně pro Spojené státy a trenéři jsou rodilí Američané.

Fitify Plus se chce zaměřit na problémy v oblasti zdraví, které software nedokáže řešit, tedy pomoc s technikou cviků, předání osobních zkušeností a individuální přístup. „Jde o vztah mezi trenérem a klientem. Kouč je důležitá osoba v našem životě a přirozeně k němu cítíme určitý závazek a zodpovědnost. Nepřijít na trénink je rázem mnohem složitější a věříme, že spousta lidí u cvičení díky tomu vydrží fit navždy,“ říká Mazanec.

Ve Spojených státech se částky za hodinu osobního tréninku běžně šplhají nad hranici sto dolarů, proto Fitify zvolilo cenu 99 dolarů měsíčně. Na první pohled se tak podle tvůrců aplikace může zdát vysoká, zároveň jde ale o prý nejlevnější možnost, jak osobního trenéra získat.

„Jedná se o demokratizaci služby, která je už desítky let beze změn. Platí bohužel, že ani ti nejdražší trenéři nemusí být experti na svou práci, jejich kvality se často posuzují na základě vzhledu a počtu followers, ne vzdělání a reálných schopností. Pro Fitify Plus vybíráme pouze ty nejlepší kouče s dostatkem zkušeností a zároveň klademe důraz na jejich osobnost,“ přibližuje Mazanec.

ofryc

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Ondřej Fryc, zakladatel investičního fondu Reflex Capital

Fitify Plus na základě vstupních otázek uživateli vybere nejlepšího kouče pro specifické cíle a potřeby. Následuje intro call, kde se klient seznámí s koučem, představí svůj životní styl a domluví se s ním, jak často a kde chce trénovat – klienti mají možnost trénovat jak doma, tak v posilovně, potažmo zařadit do tréninku plavání nebo běh. Trenér následně vytvoří plán, který postupně upravuje na základě zpětné vazby klienta. Telefonáty jsou na měsíční bázi případně podle potřeb jednotlivých klientů.

Po celou dobu komunikuje klient se svým trenérem přes chat v aplikaci. Integrací se službou Zdraví od Applu a Apple Watch se pak kouč dozví jak metriky v průběhu naplánovaného tréninku, tak celkový obrázek o aktivitě a zdraví klienta. Díky tomuto propojení má trenér komplexní představu o stavu uživatele, jeho aktivitě, spánku nebo třeba stravě. Mimo to samozřejmě získává data ze samotného tréninku, jako je srdeční tep, odcvičené váhy nebo spálené kalorie.

„Vidíme příležitosti, jak s růstem rozšířit trenérské služby i mimo oblast fitness. Je tu skutečná příležitost pomáhat lidem se všemi aspekty jejich zdraví. Neklademe si za cíl mít do příštího roku stovky trenérů. Růst v počtu koučů ani zákazníků není aktuálně náš cíl. Zaměřujeme se na zefektivnění práce trenéra pomocí naších proprietárních nástrojů pro trenéry a chceme maximálně vytěžit algoritmy z našeho digitálního kouče. Tyto algoritmy jsme několik let vylepšovali a získali pro ně data z několika set milionů tréninků,“ dodává Mazanec.

fitify-4

Foto: Fitify

Pohled na rozhraní tréninkové aplikace

Rubriku Startupy podporujíjt-retina