Českou fitness aplikaci Fitify používá 20 milionů lidí. Frycův Reflex do ní posílá desítky milionů
Aplikace, která vznikla jako studentský projekt, chce ve fitness světě způsobit revoluci a poskytnout milionům lidí osobního kouče.
Martin Mazanec si nedokázal zapamatovat všechny cviky na bolesti zad, které mu doporučovali fyzioterapeuti, proto se jako student pražského ČVUT rozhodl naprogramovat vlastní aplikaci pro tvorbu ideálního harmonogramu. Spojil síly s Matoušem Skálou a ze studentského projektu nakonec vybudovali aplikaci Fitify, která dnes registruje přes dvacet milionů uživatelů ve více než 180 zemích světa. V dalším rozvoji jí nyní pomůže fond Reflex Capital.
I když Fitify vzniklo již v roce 2018, doteď se financovalo jen z vlastních prostředků takzvaným bootstrappingem. V rámci svého vůbec prvního investičního kola teď firmu podpořil Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce, a to částkou 2,5 milionu dolarů, v aktuálním přepočtu bezmála 56 milionů korun. Získané peníze chtějí tvůrci aplikace využít především na vývoj platformy a rozběhnutí nového produktu.
„Fitify je krásná česká firma s globálním dopadem a již velmi pěknou globální trakcí. Pánové zakladatelé jsou podnikatelé světového formátu, mají spoustu chytrých nápadů, jak ‚domácí fitness‘ posunout na novou úroveň. Jsou určitě schopni porazit největší hráče v oboru – u takového příběhu nesmíme chybět. Jsme hrdí, že si zakladatelé pro investici a další partnerství vybrali z mezinárodní konkurence prémiových fondů právě nás, a těšíme se na společnou jízdu světem,“ říká Fryc pro CzechCrunch.
Společně s investicí Fitify oznámilo novinku Fitify Plus, která za 99 dolarů měsíčně (asi 2 200 korun) uživatele spojí s profesionálním fitness trenérem, který je následně trénuje online prostřednictvím telefonu. Pomocí tohoto produktu se mají tvořit rovnější pracovní podmínky pro trenéry, kterým umožňuje flexibilní práci z domova a zároveň nemusí trávit čas sháněním klientů, sebepropagací nebo dojížděním za klienty.
„Jen ve Spojených státech se fitness tréninkem živí téměř čtyři sta tisíc lidí. Je obrovská příležitost disruptovat toto odvětví podobně, jako to udělal například Uber. Zájem o práci fitness trenéra z pohodlí domova je obrovský, samotné nás překvapilo, kolik kvalitních kandidátů se hlásí. Na jediný inzerát se během týdne přihlásilo téměř tisíc kandidátů,“ komentuje Martin Mazanec.
Fitify celkem registruje dvacet milionů uživatelů, pět milionů z toho přitom přibylo v průběhu posledního roku a aktivních je aktuálně kolem 700 tisíc. „Nové funkce a obsah dáváme do placené verze, což samozřejmě odrazuje free uživatele od dlouhodobějšího užívání,“ přibližuje Mazanec pro CzechCrunch. Z dat přitom vyplývá, že až 80 procent uživatelů, kteří ve Fitify využívají dvanáctitýdenních plánů, během kterých v průběhu jednoho týdne cvičí alespoň třikrát, úspěšně redukuje váhu a v průměru na osobu zhubnou 4,3 kilogramu.
I když je většina uživatelů české aplikace v zahraničí, v tuzemsku jich registruje stovky tisíc. „Překvapivě neplatí, že by Češi nebyli ochotni zaplatit za prémiovou verzi. Procento platících je tu jedno z nejvyšších na světě,“ doplňuje zajímavost Mazanec. Pro české uživatele je k dispozici i Fitify Plus, zatím však jen s anglicky mluvícími trenéry, kteří žijí v jiném časovém pásmu. Nový produkt je totiž spuštěný primárně pro Spojené státy a trenéři jsou rodilí Američané.