Český Frusack chce letos prodat přes půl milionu ekologických sáčků. Pomůže mu v tom Albert i expanze do USA
Když se v roce 2015 v Čechách zrodila myšlenka ekologického sáčku Frusack, zakladatelkám se o velkém budoucím úspěchu nejspíš ani nesnilo. Bylo to v době, kdy smýšlení o udržitelnější budoucnosti bylo teprve v plenkách a většina lidí se nad každodenním používáním běžných mikrotenových sáčků ani nepozastavila.
Za pět let se ale ze znovupoužitelného sáčku stal hit nejen u nás, ale rychle si získává oblibu i za hranicemi. Frusack teď bude navíc poprvé k dostání, kromě e-shopu a menších kamenných prodejen, také v prodejnách řetězce Albert. Pokračuje taktéž ve velké expanzi napříč Amerikou, kde stále hledá nové obchodní partnery a strategická místa pro svůj prodej.
Vlna boje proti velké spotřebě jednorázových plastů se v uplynulém roce nedala přehlédnout. Desítky potravinových řetězců nově zavedly zpoplatněné igelitové tašky, místo nich začaly propagovat tašky papírové a vybrané prodejny dokonce začaly nabízet i další alternativy běžných jednorázových sáčků.
Řetězec Albert spadající pod nizozemskou skupinu Ahold se pak nyní stává vůbec prvním tuzemským supermarketem, který k nabídce tašek a sáčků nabídne jako alternativu i právě Frusack. K dostání bude ve více než 300 jeho pobočkách po celém Česku.
Pro Frusack vstup do známého supermarketového řetězce znamená, že se úplně poprvé objeví v kamenných velkoprodejnách. Dosud byl znovupoužitelný sáček na zeleninu, ovoce či pečivo v prodeji především přes e-shop, nebo ho zájemci mohli koupit v menších kamenných prodejnách.
„Máme velkou radost, že se Albert rozhodl zařadit do sortimentu právě nás. Vnímáme to jako krok, kterým chce ukázat, že podporuje české produkty a zároveň chce motivovat svoje zákazníky ke snížení jednorázového odpadu,“ komentuje nové partnerství Hana Fořtová, spoluzakladatelka značky Frusack.