Český investiční zářez u kovových plakátů z Polska. Credo a Miton prodávají za stovky milionů podíly v Displate
Je to další česká investiční success story ze zahraničí. A jak již zbývá zvykem, nechybí u ní investoři z Credo Ventures a tentokrát ani jejich kolegové z Mitonu. V rámci dvou investičních kol poslali před lety několik milionů eur do polského startupu Displate, který úspěšně dobývá svět se svými kovovými plakáty, a teď své podíly z velké části prodávají.
Ani pro jeden investiční fond to nebyla úplně typická investice. Displate založila v roce 2013 trojice Karol Banaszkiewicz, Edward Ruszczyc a Jacek Świgost, kteří se rozhodli trhu nabídnout unikátní kovové plakáty, jež měly neotřelý design od nezávislých umělců a také jednoduché přichycení na zeď pomocí nalepovacích magnetů.
„Pro nás to není úplně typická investice, protože většinou děláme B2B software. V případě Displate jsme ale viděli zajímavou příležitost v unikátní kombinaci krásného a velice specificky zaměřeného produktu a globální marketplace platformy,“ vysvětluje pro CzechCrunch Jan Habermann, partner v Credo Ventures, které nedávno investovalo například do startupu Manta.
Do Displate poprvé Credo investovalo v roce 2017, tehdy dva miliony eur. O rok později pak přihodilo další milion dolarů a to už na palubu přibralo i investory z Mitonu, kteří přidali dva miliony eur. V součtu a přepočtu tak polská firma získala od českých investorů zhruba 4,3 miliony dolarů (v tehdejších kurzech kolem 120 milionů korun).
A česko-polská spolupráce se ukázala jako velmi úspěšná. Letošní tržby Displate by se totiž měly přehoupnout přes 70 milionů dolarů (tedy 1,5 miliardy korun), přičemž pětina z toho má být provozní zisk. „Počítám, že letos zákazníkům dodáme 1,3 až 1,4 milionu kusů plakátů. Je to bláznivé, vždyť to je víc, než kolik jsme jich vyrobili za prvních šest let naší existence,“ říkal v srpnu pro HN Banaszkiewicz.