Český Motionlab se stal na pražském Startup World Cup & Summitu nejlepším startupem regionu. Evropu ovládl švédský Mimbly

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

motionlab-swcs2

Foto: SWCS

Spoluzakladatelé Motiolabu Filip Koubek, Jan Sekerka, Radek Pšurný

0Zobrazit komentáře

Dvanáct nejlepších startupů z celé Evropy hostila ve středu 10. dubna Česká republika, kde se v pražském Kongresovém centru konala akce Startup World Cup & Summit. Jedenáct startupů dorazilo do Prahy jakožto vítězové regionálních kol, které se konaly po celé Evropě, a poslední z regionu V4 byl vybrán těsně před velkým finále. V konkurenci několika desítek projektů ovládl toto regionální kolo český startup Motionlab.

Brněnskému startupu, který vyvíjí platformu pro tvorbu personalizovaných videí, pak jen o kousek unikla i meta nejvyšší v celoevropském finále, které vítězi zajišťovalo výhru v podobě půl milionu dolarů. Absolutním vítězem pražského Startup World Cup & Summitu se stal švédský projekt Mimbly, který vyvíjí řešení pro udržitelnost a hospodaření s vodou.

Přestože se musel český Motionlab ve finále sklonit před švédským konkurentem, i vítězství v regionálním kole berou jeho spoluzakladatelé za velký úspěch. Ostatně Motionlab funguje teprve půl roku, a tak je pro ně i pozitivní hodnocení od porotců v rámci nabité konkurence potvrzením toho, že jdou správným směrem. Navíc jim titul regionálního šampiona zajišťuje jako všem dalším evropským finalistům vstupenku do globálního finále v Silicon Valley, kde se hraje o 1 milion dolarů a další zviditelnění.

Isabella-Palmgren-Mimbly-SWCS

Zakladatelka a CEO švédského startupu Mimbly Isabella Palmgrenová

„Být nejlepším startupem v regionu je pro nás velký úspěch. Potvrzuje to náš byznys a zároveň věříme, že díky tomu budeme rychleji škálovat a snadněji pronikneme i do Spojených států, kde nabíráme první klienty,“ usmívá se s pohárem pro vítěze regionálního kola Jan Sekerka, který Motionlab spoluzaložil spolu s Filipem Koubkem a Radkem Pšurným.

Unikátní video pro tisíce lidí

„Vyvíjíme platformu na tvorbu personalizovaných videí, ve kterých kombinujeme data o zákaznících s dynamickou videošablonou, abychom mohli vytvořit video na míru pro každého zákazníka,“ vysvětluje pro CzechCrunch spoluzakladatel Motionlabu Filip Koubek. Se svými kolegy za sebou má několik let zkušeností s tvorbou motion designu, reklamních videí i VR aplikací ve studiu Motionhouse, ze kterého dnes již samostatný startup Motionlab vyšel, a na těchto základech staví.

Výhodu proti konkurenci mají jednak v tom, že již mají dostatek zkušeností právě s produkcí videí, což je klíčová záležitost, aby výsledná videa vypadala opravdu dobře, a navíc vyvíjí svou cloudovou platformu tak, aby byla schopná generovat videa skutečně ve velké škále. Koubek hovoří o desítkách a klidně stovkách tisíc unikátních videí pro libovolné klienty či události.

swcsummit2019

Do Prahy se sjely nejlepší startupy z celé Evropy

V České republice mohli na vlastní kůži vyzkoušet produkt Motionlabu jako první ti, kteří navštívili letošní Marketing Festival. Právě ten personalizovaná videa pro každého účastníka rozesílal. „Mnoho lidí si myslelo, že šéf Marketing Festivalu Jindřich Fáborský video vytvořil opravdu pouze pro ně, což je přesně ten efekt, kterého chceme dosáhnout,“ pochvaluje si výsledek prvního velkého projektu Sekerka.

Díky Motionlabu nebyl problém vytvořit stovky unikátních videí pro každého, kdo v předchozích pěti letech Marketing Festival navštívil. Právě z historických návštěv byla sesbírána klíčová data, a tak se scény v každém videu měnily podle ročníků, které daný člověk navštívil, a nechyběla pochopitelně ani personalizovaná visačka. Motionlab nyní nabírá další klienty a i díky úspěchu na Startup World Cup & Summitu věří, že se mu byznys rychle rozběhne doma i v zahraničí.

Aplikace Viber nově poskytuje lokální čísla pro komunikaci v zahraničí bez poplatků

viber2
0Zobrazit komentáře

Komunikační platforma Viber, vlastněná japonskou společností Rakuten, přináší svým uživatelům novou službu nazvanou Viber Local Number. Ta umožní uživatelům získat „lokální číslo“, díky kterému budou moci přijímat hovory a SMS zprávy kdekoliv po světě bez jakýchkoliv roamingových poplatků, jako by spojení probíhalo v rámci dané země.

Novou službu mohou využít všichni uživatelé Viberu, kterých je podle Rakutenu po celém světě okolo jedné miliardy. Registrovat lze zatím čísla ze Spojených států, Velké Británie a Kanady s tím, že by v brzké době měly přibývat i další země. Dostupná bude pro majitele smartphonů s iOS i Androidem.

Příchozí hovory z domova

Prvních sto tisíc žadatelů získá Viber Local Number za poplatek 1,99 dolaru (45 korun) měsíčně na dobu neurčitou. Následně bude služba zpoplatněna částkou 4,99 dolaru (115 korun) za měsíc, přičemž lokální číslo si půjde kdykoliv vypnout, což znamená, že za něj budete platit měsíční poplatek jen v případě, že ho opravdu budete využívat.

Služba Viber Local Number je určená především pro osoby, které často cestují za hranice své země nebo jsou v zahraničí usazeny natrvalo a za příchozí hovory z domovských čísel musí platit nemalé poplatky. Ať už mezi ně patří ti, kteří často komunikují se svými přáteli či rodinou, nebo podnikatelé, kteří potřebují být neustále v kontaktu se svými klienty. Viber Local Number tak prozatím funguje pouze pro příchozí hovory.

viber-local-number

Po službách, jako je Viber Out, která umožňuje volání z aplikace Viber na jakékoliv telefonní číslo za velmi nízký poplatek, a klasické Viber-to-Viber komunikaci se jedná o další krok společnosti, jak přilákat nové uživatele. Viber totiž v poslední době stagnuje, a proto se snaží přijít se službami, které by jej opět navrátily do pozice vážného konkurenta pro nejpoužívanější komunikační platformy, tedy WhatsApp a Messenger. Obě patří Facebooku a dohromady je každý měsíc využívá zhruba 2,5 miliardy lidí. Viber má sice registrovanou zhruba 1 miliardu uživatelů, ale každý měsíc ho aktivně využívá jen zhruba čtvrtina.