Český Retailys pomáhá e-shopům s expanzí po Evropě a od investorů nabírá 40 milionů korun
Lidé stále více nakupují na internetu, česká e-commerce tak rychle roste a pandemický rok ji vystřelil k celkovému obratu bezmála 200 miliard korun. V segmentu však už působí více než 40 tisíc e-shopů, což je v přepočtu na obyvatele jedno z nejvyšších čísel v Evropě, a kvůli vysoké konkurenci tak obchodníci často zkouší prorazit i v zahraničí. V tom jim pomáhá tuzemská společnost Retailys, která teď oznámila ukončení investičního kola.
Od skupiny investorů, mezi nimiž se nachází například Michael Rostock-Poplar, zakladatel IT firmy Soitron Ondrej Smolár a několik dalších podnikatelů, Retailys získal celkově 40 milionů korun výměnou za blíže nespecifikovaný podíl.
„Silná skupina těchto manažerů a podnikatelů z různých oblastí a s výraznými přesahy do zahraničí tvoří bezpochyby zajímavou přidanou hodnotu pro náš další rozvoj,“ komentuje pro CzechCrunch Petr Heller, zakladatel a předseda správní rady společnosti.
Retailys historicky investoři podpořili prakticky na samém začátku, když na crowdfundingovém portálu Fundlift pomocí emise konvertibilních certifikátů vybrali 8,7 milionu korun. „S původními investory jsme se seriózně vyrovnali, ať už ve formě jejich vyplacení, či možností nabýt podíl ve společnosti ve formě akcií,“ doplňuje Heller.
Retailys se svou platformou cílí na obchodníky, kteří své zboží prodávají na několika trzích. V takových případech totiž často naráží na specifické místní problémy, například různé platební systémy nebo logistické hráče. Prodejci v cizině tak většinou pracují s rozdílným obsahem, cenami, skladovými zásobami, ale musí řešit i další faktory, jako jsou rozdílné sazby daně, faktury a lokální srovnávače.
Když chtějí e-shopy začít prodávat na novém trhu, musí se všem takovým specifikům přizpůsobit, což přináší časové i finanční náklady na vývoj. Jako cloudový nástroj tak Retailys nabízí možnost tvorby a správy lokalizovaných e-shopů pro většinu zemí Evropy, a to včetně prodejů v rámci tzv. tržišť jako Amazon, eBay nebo Mall.
„Hlavní přidanou hodnotou Retailysu je jedna přehledná administrace, ve které si obchodník všechny svoje e-shopy vytváří a spravuje, kde nalezne jednu centrální databázi objednávek ze všech prodejních kanálů a v níž má na jednom místě editaci všech produktů a jejich vlastností. Cílem je, aby pracovníci e-shopu nemuseli procházet několik administrací, ale měli vše na jednom místě a co nejvíce věcí zautomatizovaných,“ vysvětluje Heller.