Český Smartsupp rychle roste. Loni zdvojnásobil tržby na 67 milionů korun a další desítky milionů pošle do expanze

Peter BrejčákPeter Brejčák

smartsuppInsider

Foto: Smartsupp

Zakladatelé Smartsuppu Dušan Kmeť a Vladimír Šandera a Ondřej Machek a Petr Janošík ze Smartlooku

0Zobrazit komentáře

Živý chat u nás používá téměř pětina všech e-shopů, z nichž až 70procentní podíl trhu v Česku drží startup Smartsupp. Ten stojí za vývojem stejnojmenné služby poskytující právě live chaty a zároveň za produktem Smartlook, který analyzuje chování uživatelů webů a aplikací.

Souhrnně celá firma za loňský rok dosáhla na tržby ve výši 67 milionů korun, což je oproti roku předtím téměř dvojnásobek. Podobně rychle plánuje růst i letos – v rámci ARR, tedy v ročních opakujících se příjmech, chce dosáhnout na 120 milionů korun.

Cílem služby Smartsupp je posunout komunikaci firem se zákazníky na novou úroveň a podle dat startupu je o takový produkt zájem. Za loňský rok dosáhla tato odnož firmy tržeb na úrovni 31 milionů korun a díky tomu si v regionu zemí Vyšehradské čtyřky drží pozici nejpopulárnějšího řešení a patří mezi pět nejpoužívanějších v zemích západní Evropy. Letos se v rámci ARR (ročních opakujících se příjmů) plánuje dostat na 46 milionů korun.

smartsupp-new

Nová chystaná podoba Smartsuppu

Pozici na trhu si Smartsupp jako služba posílila také rozšiřováním integrací s e-shop platformami. Loni navázala partnerství s velkými hráči, jako jsou francouzský Prestashop, němečtí ePages či Shopware nebo maďarský Shoprenter. Aktuálně čtyřiadvacetičlenný tým pracuje na vylepšení integrace s českou platformou Shoptet.

Kromě toho loni Smartsupp zaměřil síly na rozvoj produktu. Původní plán integrace Facebook Messengeru rozšířil a začal od začátku přepracovávat celý produkt. Díky tomu se letos promění z live chatu na komplexní platformu, která nabídne e-maily, live chat i Messenger v jednom. Chybět by neměl ani chatbot či redesignované chat okno. Kvůli tomu také plánuje o třetinu rozšířit svůj tým.

„Náš cíl je stát se jednou z nejlepších customer messaging platforem v Evropě pro e-shopy a malé firmy. Pro dosažení tohoto cíle plánujeme letos investovat do Smartsuppu dvacet milionů korun z vlastních zdrojů. Osmdesát procent investic půjde do produktu,“ říká Vladimír Šandera, spoluzakladatel Smartsuppu.

Globální škálování

Dařilo se však i druhé službě, kterou Smartsupp vyvíjí. Smartlook analyzuje chování uživatelů na webu a v aplikacích na iOS a Androidu a loni dosáhl na 36 milionů korun v tržbách s plánem růstu do úrovně 74 milionů v letošním roce. „V únoru minulého roku jsme dosáhli po třech letech od spuštění Smartlooku na break-even point. Ověřili jsme si tak product-market fit a začali s ještě masivnější investicí do produktu a expanze,“ uvádí Petr Janošík, CEO a spoluzakladatel Smartlooku.

Během loňského roku se službě podařilo získat přes dva tisíce platících zákazníků, na tuzemském trhu se mezi nimi nachází firmy jako Alza, Seznam, Dáme Jídlo, Komerční banka či Home Credit. V zahraničí pak Miele či Hyundai.

Letos chce Smartlook pokračovat ve svém zaměření na větší klienty hledající pokročilé řešení pro analytiku svých uživatelů. Plánuje budovat produktový tým, nabrat další programátory a škálovat obchodní oddělení i zákaznickou podporu v různých časových zónách.

„Stále se nám daří získávat trh hlavně ve Spojených státech, kde tržby činí přes dvaadvacet procent z celkových tržeb,“ říká Janošík. „Chceme být více vidět. Část našich zákazníků ani neví, jak moc jim Smartlook dokáže odladit konverzní funnely a pochopit chování uživatelů. Proto chceme vybudovat interní vzdělávací tým a sdílet příběhy firem, kterým pomáháme. To vše na globální úrovni,“ dodal.