Český startup Foxentry pomáhá s překlepy ve formulářích. Odhalí i neexistující telefonní číslo nebo e-mail

Jiří SvobodaJiří Svoboda

foxentry_hrdlicka

Foto: Foxentry

Pavel Hrdlička, zakladatel Foxentry

Klasické registrační formuláře s sebou nesou trable, se kterými se musí potýkat takřka každý e-shop nebo služba, která působí v oblasti e-commerce. Díky tomu, že je zadávání dat do registrací často zcela manuální, se tak nelze vyvarovat překlepům nebo chybám, které ve výsledku znemožní kontaktovat zákazníka nebo například doručit ověřovací SMS zprávu. Jednou pro vždy se tyto i jiné problémy snaží vyřešit český nástroj Foxentry, který toho o chybovosti ve formulářích ví víc než dost.

Foxentry funguje díky velkému zásobníku dat, díky kterému může v reálném čase při vyplňování formuláře upozornit na překlep ve jméně, příjmení či e-mailu nebo automaticky ověřit existenci telefonního čísla. Díky takzvanému našeptávači také automaticky doplní adresy, nebo firemní údaje, třeba už jen po napsání části názvu firmy, pokud jde o entitu registrovanou v Česku nebo na Slovensku. Co víc, Foxentry lze nasadit takřka na jakýkoliv existující formulář na webu nebo v aplikaci

Přínosy nástroje jsou evidentní jak na straně zákazníků, tak obchodníků. Zákazník ušetří čas pohodlnějším vyplněním, což se podle Foxentry na straně obchodníka projeví pozitivně i na konverzním poměru webu. Především by však formuláře měly znamenat snížení nákladů na několika frontách. „Dle našich statistik vyplní cca 7 % návštěvníků svůj e-mail či telefon špatně nebo s překlepem. To znamená, že 7 zákazníkům ze 100 vůbec nemusí přijít transakční e-mail s informací o objednávce a zvyšuje se tak riziko, že si zásilku nevyzvedne,“ uvedl Pavel Hrdlička, zakladatel Foxentry, k situaci, kdy může služba pomoct e-shopům.

foxentry

Podle Hrdličky se přitom čistotě dat v Česku nevěnuje taková pozornost jako v zahraničí a weby ji příliš neřeší: „Na 98 % webech najdete maximálně nějaké ověření formátu, zda je v telefonu 9 číslic nebo v e-mailu zavináč a tím to hasne. Žádná snaha o to, aby se zákazníkům zadávaly informace snadněji. Je paradoxem, že e-shopy vynakládají velké úsilí a prostředků na to, aby získaly novou objednávku, nicméně už moc neřeší tu druhou stranu mince. Tedy jak snížit manuální náklady spojené s vyřízením takové objednávky a minimalizovat její rizika.“ 

Díky příznivé situaci na trhu se tak Foxentry může po půl roce fungování pyšnit zájmem i od dobře známých jmen. „Stále rostoucí zájem o naše řešení utvrzuje v tom, že jdeme správným směrem a v tomto roce předpokládám, že si Foxentry implementují i ti největší z největších. Momentálně mají implementováno, ať už v testovacím či rovnou v ostrém režimu, projekty typu Sportisimo, Smarty.cz, Yves Rocher, Queens, Dr. Max, Mall Pay či Aukro,“ popisuje Hrdlička a dodává: Jsou to většinou firmy, které se řídí čísly a dokáží si velmi dobře spočítat o kolik prostředků přicházejí kvůli chybám v objednávkách. Každé špatně vyplněné adrese se musí někdo věnovat, každý špatně vyplněný e-mail znamená menší pravděpodobnost převzetí zásilky i např. menší open-rate marketingových kampaní.“

Rostoucí zájem pak v řeči čísel znamená průměrně 77% měsíční růst počtu celkových požadavků zadaných do formulářů s Foxentry, přičemž jako jeden požadavek se počítá zadání informace a její následné zvalidování. Od jednotlivých požadavků se odvíjí i ceník, který není nastaven klasickou cestou měsíčních poplatků, ale kreditů, které se odčítají za počet provedených požadavků. Takový postup zvýhodňuje jednotlivce či malé firmy, kterým by se měsíční paušál jinak nemusel vyplatit.

Již ze své podstaty je služba vystavena citlivým datům, a proto bylo od počátku designována v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) a pro přenos dat používá bezpečnostní protokol SSL. Ve finále ukládá a pracuje pouze s anonymizovanými záznamy a statistikami a spolupracuje s Úřadem pro ochranu osobních údajů.

adidas-retro

Přečtěte si takéZpátky do raných dob internetu. Adidas prodává novou retro kolekci svých tenisek na webu z 90. letZpátky do raných dob internetu. Adidas prodává novou retro kolekci svých tenisek na webu z 90. let

V nejbližších týdnech se Foxentry chystá na vypuštění verze pro slovenský trh a v dalších měsících pak na expanzi do dvou dalších evropských zemí. Pro menší weby chce tým okolo Pavla Hrdličky zároveň některé funkce zpřístupnit zdarma a implementovat strojové učení, které dovolí lépe identifikovat překlepy a nabízet tak zákazníkům alternativy. Z pohled klientů pak chce Foxentry být nástrojem s přesahem do analytiky a nabídnout podrobné statistiky o tom, jak se v klientských formulářích zákazníci chovají.

foxentry-screen

Opravování překlepů jako velký byznys

Že lidé nepíší bezchybně a opravy poháněné bohatými datasety jsou třeba, dokazuje mimo jiné například startup Grammarly, který automaticky opravuje chyby a navrhuje vylepšení v anglicky psaných textech. Ten v květnu 2017 získal obří investici ve výši 110 milionů dolarů (2,7 miliardy korun) a hovořil o téměř sedmi milionech aktivních uživatel denně.

Ostatně o první investici se nyní uchází i samotné Foxentry, které aktivně hledá investora. Dle slov zakladatele Pavla Hrdličky již firmu oslovilo pár potencionálních zájemců, ať už z řad solo investorů, tak i větších firem, a nyní vybírají nejvhodnější variantu. „Zatím byl veškerý vývoj financovaný z vlastních zdrojů, nicméně teď cítím, že by v tuto chvíli vstup někoho dalšího dával smysl, abychom urychlili expanzi. Zvažujeme i alternativu v podobě crowdfundingu,“ dodává šéf pražského startupu.

Airbnb kupuje dánský startup Gaest a začne pronajímat také prostory pro firemní meetingy a workshopy

Michal MarekMichal Marek

gaest1
0Zobrazit komentáře

Pravděpodobně každý startup na světě chce růst a výjimkou samozřejmě nejsou ani ty největší. Každá taková firma má v zásadě dva možné způsoby škálování svých služeb. První možností je zkrátka získávat stále nové zákazníky (například expanzí do dalších regionů), čímž firmě přirozeně rostou i tržby. Druhou možností je rozšiřovat rozsah svých služeb a zasahovat do dalších oblastí trhu, které jsou obvykle příbuzné onomu původnímu podnikatelskému záměru.

A právě s druhou cestou souvisí poslední nákup Airbnb. Zdaleka nejznámější zprostředkovatel krátkodobých pronájmů ohlásil akvizici menšího dánského startupu Gaest, který se specializuje na zprostředkovávání prostor pro různé firemní akce.

Gaest je startup z dánského Aarhusu, který vznikl v roce 2015 a v rámci fundraisingu získal 3,5 milionu eur. Nyní firma přejde pod křídla Airbnb a časem bude její nabídka pravděpodobně integrována coby součást webového portálu Airbnb. Miliardový startup nicméně prozatím slíbil, že do blízké budoucnosti si Gaest.com zachová jak svůj název, tak i samostatnou webovou stránku s rezervačním systémem.

gaest2

Dánský Gaest se specializuje na zprostředkování krátkodobého pronájmu prostor pro firemní teambuildingy, výjezdní zasedání či různé konference a trh ukazuje, že tato oblast pronájmu prostor skýtá velký potenciál. Životní styl a pracovní rutiny se mění a poptávka po různých kancelářských i nekancelářských prostorách pro firemní zaměstnance a freelancery dramaticky stoupá. Důkazem je mimo jiné vysoký nárůst popularity tzv. coworkingů, které i v Praze rostou jako houby po dešti.

Trh o velikosti 400 miliard dolarů

Velkou víru v trh s prostory pro práci a pracovní vyžití má i CEO společnosti Breather, která v deseti světových metropolích včetně New Yorku, San Franciska, Los Angeles či Londýna nabízí stovky míst. „Odborníci předpovídají, že minimálně 30 % všech městských kancelářských prostor včetně zasedacích místností bude poskytováno v následujících 5 až 10 letech coby služba. Poslední akvizice Airbnb reflektuje, jakou tato místa nabízí příležitost,“ popsal magazínu Skift CEO Breatheru Bryan Murphy.

Vstup tak velkého hráče, jakým je Airbnb, může posuny na trhu ještě urychlit, myslí si Ciaran Delaney, který je šéfem a zakladatelem platformy MeetingsBrooker. Jeho startup se sídlem v Dublinu je možná největším online portálem pro vyhledávání a rezervaci míst pro firemní meetingy. V nabídce MeetingsBrooker je na 125 000 míst nejen napříč hotely. Delaney věří, že do tří let bude 80 procent míst pro zasedání dostupných k pronájmu přes internet. „Prostory pro meetingy a firemní akce jsou tou poslední součástí firemních cest, kterou nelze bookovat online,“ doplňuje Delaney.

mark-zuckerberg-facebook-messenger-keynote

Přečtěte si takéFacebook chce propojit WhatsApp, Instagram a Messenger, aby si mezi nimi mohli uživatelé posílat zprávyFacebook chce propojit WhatsApp, Instagram a Messenger, aby si mezi nimi mohli uživatelé posílat zprávy

Airbnb si přirozeně nechce nechat příležitosti, které nový trh skýtá, ujít. Magazín Skift ostatně odhaduje hodnotu trhu s místy pro firemní setkání na 400 miliard dolarů ročně. Není tedy ničím překvapivým, že se Airbnb do této oblasti pouští, a faktem je, že akvizice dánského startupu není prvním počinem firmy v této oblasti.

gaest3

hp

Přečtěte si takéKdo je nový Harry Potter? HBO odhalilo jména tří hrdinůNový Harry Potter odhalen. HBO ukázalo, kdo si zahraje ústřední trojici v očekávaném seriálu

Již před několika měsíci byla představena novinka s názvem „Airbnb for Work“. Ta zahrnuje sadu nástrojů pro firmy, která jim umožňuje mít přehledně pod kontrolou výdaje za ubytování svých zaměstnanců či sledovat, kde zaměstnanci v rámci svých služebních cest právě přebývají. Do nabídky Airbnb rovněž přibyla sbírka speciálních lokací vhodných pro firmy, jako jsou třeba právě prostory pro zasedání. Airbnb vedle toho navázalo také spolupráci s coworkingovým gigantem WeWork, v rámci které byl uživatelům umožněn snadný nákup denní vstupenky do sdílených kanceláří v blízkosti jejich rezervovaného pobytu.

Bude zajímavé sledovat, kam se Airbnb v oblasti pronájmu pracovních prostor posune a zda se i v této oblasti stane „disruptorem“, který změní trh. Potřebnou velikost a vliv pro to platforma bezesporu má. K dispozici má navíc i kapitál, se kterým by nejspíš v případě potřeby mohla kromě dánského „trpaslíka“ ovládnout i další hráče na trhu.