Český startup Foxentry pomáhá s překlepy ve formulářích. Odhalí i neexistující telefonní číslo nebo e-mail
Klasické registrační formuláře s sebou nesou trable, se kterými se musí potýkat takřka každý e-shop nebo služba, která působí v oblasti e-commerce. Díky tomu, že je zadávání dat do registrací často zcela manuální, se tak nelze vyvarovat překlepům nebo chybám, které ve výsledku znemožní kontaktovat zákazníka nebo například doručit ověřovací SMS zprávu. Jednou pro vždy se tyto i jiné problémy snaží vyřešit český nástroj Foxentry, který toho o chybovosti ve formulářích ví víc než dost.
Foxentry funguje díky velkému zásobníku dat, díky kterému může v reálném čase při vyplňování formuláře upozornit na překlep ve jméně, příjmení či e-mailu nebo automaticky ověřit existenci telefonního čísla. Díky takzvanému našeptávači také automaticky doplní adresy, nebo firemní údaje, třeba už jen po napsání části názvu firmy, pokud jde o entitu registrovanou v Česku nebo na Slovensku. Co víc, Foxentry lze nasadit takřka na jakýkoliv existující formulář na webu nebo v aplikaci
Přínosy nástroje jsou evidentní jak na straně zákazníků, tak obchodníků. Zákazník ušetří čas pohodlnějším vyplněním, což se podle Foxentry na straně obchodníka projeví pozitivně i na konverzním poměru webu. Především by však formuláře měly znamenat snížení nákladů na několika frontách. „Dle našich statistik vyplní cca 7 % návštěvníků svůj e-mail či telefon špatně nebo s překlepem. To znamená, že 7 zákazníkům ze 100 vůbec nemusí přijít transakční e-mail s informací o objednávce a zvyšuje se tak riziko, že si zásilku nevyzvedne,“ uvedl Pavel Hrdlička, zakladatel Foxentry, k situaci, kdy může služba pomoct e-shopům.
Podle Hrdličky se přitom čistotě dat v Česku nevěnuje taková pozornost jako v zahraničí a weby ji příliš neřeší: „Na 98 % webech najdete maximálně nějaké ověření formátu, zda je v telefonu 9 číslic nebo v e-mailu zavináč a tím to hasne. Žádná snaha o to, aby se zákazníkům zadávaly informace snadněji. Je paradoxem, že e-shopy vynakládají velké úsilí a prostředků na to, aby získaly novou objednávku, nicméně už moc neřeší tu druhou stranu mince. Tedy jak snížit manuální náklady spojené s vyřízením takové objednávky a minimalizovat její rizika.“
Díky příznivé situaci na trhu se tak Foxentry může po půl roce fungování pyšnit zájmem i od dobře známých jmen. „Stále rostoucí zájem o naše řešení utvrzuje v tom, že jdeme správným směrem a v tomto roce předpokládám, že si Foxentry implementují i ti největší z největších. Momentálně mají implementováno, ať už v testovacím či rovnou v ostrém režimu, projekty typu Sportisimo, Smarty.cz, Yves Rocher, Queens, Dr. Max, Mall Pay či Aukro,“ popisuje Hrdlička a dodává: „Jsou to většinou firmy, které se řídí čísly a dokáží si velmi dobře spočítat o kolik prostředků přicházejí kvůli chybám v objednávkách. Každé špatně vyplněné adrese se musí někdo věnovat, každý špatně vyplněný e-mail znamená menší pravděpodobnost převzetí zásilky i např. menší open-rate marketingových kampaní.“
Rostoucí zájem pak v řeči čísel znamená průměrně 77% měsíční růst počtu celkových požadavků zadaných do formulářů s Foxentry, přičemž jako jeden požadavek se počítá zadání informace a její následné zvalidování. Od jednotlivých požadavků se odvíjí i ceník, který není nastaven klasickou cestou měsíčních poplatků, ale kreditů, které se odčítají za počet provedených požadavků. Takový postup zvýhodňuje jednotlivce či malé firmy, kterým by se měsíční paušál jinak nemusel vyplatit.
Již ze své podstaty je služba vystavena citlivým datům, a proto bylo od počátku designována v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) a pro přenos dat používá bezpečnostní protokol SSL. Ve finále ukládá a pracuje pouze s anonymizovanými záznamy a statistikami a spolupracuje s Úřadem pro ochranu osobních údajů.
V nejbližších týdnech se Foxentry chystá na vypuštění verze pro slovenský trh a v dalších měsících pak na expanzi do dvou dalších evropských zemí. Pro menší weby chce tým okolo Pavla Hrdličky zároveň některé funkce zpřístupnit zdarma a implementovat strojové učení, které dovolí lépe identifikovat překlepy a nabízet tak zákazníkům alternativy. Z pohled klientů pak chce Foxentry být nástrojem s přesahem do analytiky a nabídnout podrobné statistiky o tom, jak se v klientských formulářích zákazníci chovají.
Opravování překlepů jako velký byznys
Že lidé nepíší bezchybně a opravy poháněné bohatými datasety jsou třeba, dokazuje mimo jiné například startup Grammarly, který automaticky opravuje chyby a navrhuje vylepšení v anglicky psaných textech. Ten v květnu 2017 získal obří investici ve výši 110 milionů dolarů (2,7 miliardy korun) a hovořil o téměř sedmi milionech aktivních uživatel denně.
Ostatně o první investici se nyní uchází i samotné Foxentry, které aktivně hledá investora. Dle slov zakladatele Pavla Hrdličky již firmu oslovilo pár potencionálních zájemců, ať už z řad solo investorů, tak i větších firem, a nyní vybírají nejvhodnější variantu. „Zatím byl veškerý vývoj financovaný z vlastních zdrojů, nicméně teď cítím, že by v tuto chvíli vstup někoho dalšího dával smysl, abychom urychlili expanzi. Zvažujeme i alternativu v podobě crowdfundingu,“ dodává šéf pražského startupu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.