Český startup Gibon Delivery přiveze objednávku z e-shopu v čase a na místo, které si sami určíte

Filip HouskaFilip Houska

gibon2

Na pole přepravních a kurýrních firem se začíná drát další hráč, který se specializuje na sféru e-commerce a zároveň přináší inovativní pohled na to, jak by se měly doručovat zásilky. Oním hráčem je pražský startup Gibon Delivery, založený Lukášem Fialou a Janem Kubešem, který cílí na to, aby si zákazníci mohli sami určit, jak bude vypadat celkový průběh doručování jejich objednávek.

Gibon Delivery oproti tradičním přepravcům přináší hned několik zásadních změn – zákazník, ať už je to běžný člověk nebo firma, si totiž může říct, v jakém čase a na jaké místo mu má být balík doručen, a to v jakýkoliv den v týdnu a téměř jakoukoliv hodinu, což výrazně zjednodušuje celkový proces. Zároveň má možnost zásilku sledovat pomocí online trackeru.

swisspost_4

Přečtěte si takéŠvýcarská pošta začala doručovat laboratorní vzorky pomocí bezpilotních dronůŠvýcarská pošta začala doručovat laboratorní vzorky pomocí bezpilotních dronů

Zákazníkovi se tak otevírají dveře k novým možnostem. Například již nemusí chodit na poštu, ale může startup kontaktovat pro domluvu na přesném čase a místě vyzvednutí. To samé platí i pro doručení, které si je možné naplánovat do domu, kanceláře, posilovny na druhém konci města nebo třeba na víkendovou chatu.

gibondelivery

Lukáš Fiala, jeden ze zakladatelů, komentuje systém této přepravy následovně:

“Je to podobné, jako když jsou na vesnici již několik desítek let stále stejné jízdní řády. Mnohým nemusí vyhovovat, že autobus jede pouze v pět ráno a ve tři odpoledne, a proto využívají auto, což jim proces značně ulehčuje. My se snažíme o podobnou věc – zavedení flexibilních “jízdních řádů” z pohledu doručování/přijímání zásilek, které budou zákazníkovi maximálně vyhovovat.”

Gibon Delivery nabízí pro registrované uživatele tři, respektive čtyři, základní služby – Standard, Express a Super Express. Ty se liší jak rychlostí dodání, jenž je možné již během několika desítek minut, tak velikostí zásilky (standardní rozměry jsou 40 x 40 x 50 cm) nebo územním rozsahem. V portfoliu je i varianta pod označením Bulk, která slouží pro přepravu palet.

gibon3

Velké plány do budoucna

Startup si podle svých slov zakládá nejen na spolehlivosti, transparentnosti a přístupu “zákazník na prvním místě”, ale také na ekologii. Do tří let by totiž měl celý vozový park, který již nyní jezdí výhradně na alternativní pohon, přesedlat na elektřinu a tím tedy šetřit životní prostředí. Ostatně tuto iniciativu považují zakladatelé za jednu z klíčových pro další rozvoj.

gibon

V hledáčku má Gibon Delivery také zjednodušování procesů pro e-shopy a fyzické osoby, spuštění mobilní aplikace s integrací celého systému objednávání a sledování balíčků či rozšiřování služeb po České republice a s postupem času i na Slovensku.