Český startup GoOut měsíčně prodá 200 tisíc vstupenek. Nově bude mapovat kulturní akce i na Slovensku
Přehled kulturních akcí a prodej vstupenek zajišťuje tuzemský portál GoOut už v pěti zemích Evropy. Až dosud však chyběl u našich východních sousedů na Slovensku, kam se vydává právě teď. Český vstupenkový startup, který patří do stáje investiční skupiny Miton, oznámil, že začíná mapovat kulturní akce také v Bratislavě.
V provozu je kulturní platforma GoOut už od roku 2011. Tehdy začínal jako přehled kulturních akcí v Praze, Brně a Ostravě. Dnes je již z GoOutu, který vedou Vojtěchové Knyttl a Otevřel, mnohem větší služba, jež zajišťuje také prodej vstupenek a funguje jako kulturní sociální síť.
Po úspěšném etablování na tuzemské scéně se GoOut postupně vydal do Polska, Německa, Finska a Estonska, kde se přes něj každý měsíc prodá dohromady téměř 200 tisíc vstupenek, a nově přidává pátou zahraniční destinaci. Informovat o kulturním životě bude v Bratislavě.
„Spolupráce mezi oběma zeměmi byla vždy na vysoké úrovni, a to platí samozřejmě i na kulturní scéně. Jsme proto velice rádi, že můžeme nabídnout naše služby aktuálně i na Slovensku a umožnit tak lidem ještě snazší cestu za jejich vysněným kulturním zážitkem, například na skvělé slovenské festivaly, nebo opačným směrem za velkými koncerty do Prahy,“ komentuje Lukáš Jandač, COO GoOutu, který slovenskou expanzi řídí.
Jen v Praze databáze GoOutu čítá přes 210 tisíc akcí ročně, další statisíce doplňují Brno, Ostrava nebo Plzeň a také Berlín, Varšava, Krakov, Poznaň nebo Vratislav. Vedle toho český startup působí také ve Finsku a Estonsku, kde je exkluzivním ticketingovým partnerem pro tři největší pobaltské festivaly, a nově ke všemu přibudou i bratislavské události.
GoOut dnes hlásí téměř 300 tisíc registrovaných uživatelů a přes 70 tisíc stažení své mobilní aplikace. Vedle samotného prodeje lístků, s jejichž počtem dosahující téměř 200 tisíc měsíčně patří k největším prodejcům v Česku, totiž nabízí také prvky sociální sítě, díky kterému se mohou propojovat uživatelé jak mezi sebou, tak také s jednotlivými místy či interprety.
V roce 2017 GoOut utržil přes 20 milionů korun, což sice představovalo 100% meziroční růst, ovšem i tak skončil startup ve ztrátě ve výši zhruba čtvrt milionu korun. Výsledky za loňský rok prozatím GoOut na dotaz CzechCrunche neprozradil.