Český startup Response:now, který vytvořil platformu pro automatizování průzkumů, získal 13 milionů a míří do USA

Jiří SvobodaJiří Svoboda

rence
0Zobrazit komentáře

Průzkum trhu je disciplína, která je pravděpodobně stará jako obchod samotný a tak se do ní dodnes promítají drahé, neefektivní a pomalé postupy. Tento problém se snaží řešit česká firma response:now, která minulý rok vznikla pod taktovkou lidí, co mají v tomto oboru dvacetileté zkušenosti, a která nyní zahajuje díky investici v podobě konvertibilního úvěru ve výši 13 milionů korun od skupiny 5 privátních angelů investorů, expanzi do Spojených států.

Response:now se pod vedením CEO Reného Hence řídí jednoduchým heslem ” 3x rychleji, 3x levněji.” Celý výzkum se dá zadat během tří minut přes rozsáhlý online konfigurátor, samotnému response:now stačí 4 hodiny a zbytek je závislý na čase potřebné pro dotazování. U většiny metod se však jedná o rozmezí mezi 4-7 dny, přičemž v závislosti na typu výzkumu si zákazník může zvolit dotazování až 1000 respondentů.

Processed with VSCO with hb1 preset

Přečtěte si takéJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliarduJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliardu

Za rok a dva měsíce, co response:now funguje mu své průzkumy dle tvůrců svěřili například společnosti rohlik.cz, Google, Raiffeisenbank či Marks & Spencer, s tím, že firma uvádí, že právě americký trh, na který nyní míří, je v tomto segmentu až stokrát větší.

„Od momentu, kdy response:now spatřilo světlo světa jsme měli ambici expandovat s naší službou do zahraničí. (…) Naší vizí je přinést unikátní know-how a technologické řešení na americký trh, díky čemuž se chceme během několika let stát významným hráčem na výzkumnickém poli v globálním měřítku,uvádí René Henc, CEO a zakladatel response:now.

Response:now už podle svých slov zahájili jednání s partnery, kteří by mohli urychlit rozšíření služby v USA, zároveň však ale říkají, že nechtějí zapomenout ani na rozvoj na domácím trhu. Nedávno pak projekt spustil jako jednu z dalších služeb testování obalů, v následujících týdnech nabídne i zaměstnanecké průzkumy či full-mix testy.