Český startup Response:now, který vytvořil platformu pro automatizování průzkumů, získal 13 milionů a míří do USA

Jiří SvobodaJiří Svoboda

rence
0Zobrazit komentáře

Průzkum trhu je disciplína, která je pravděpodobně stará jako obchod samotný a tak se do ní dodnes promítají drahé, neefektivní a pomalé postupy. Tento problém se snaží řešit česká firma response:now, která minulý rok vznikla pod taktovkou lidí, co mají v tomto oboru dvacetileté zkušenosti, a která nyní zahajuje díky investici v podobě konvertibilního úvěru ve výši 13 milionů korun od skupiny 5 privátních angelů investorů, expanzi do Spojených států.

Response:now se pod vedením CEO Reného Hence řídí jednoduchým heslem “ 3x rychleji, 3x levněji.“ Celý výzkum se dá zadat během tří minut přes rozsáhlý online konfigurátor, samotnému response:now stačí 4 hodiny a zbytek je závislý na čase potřebné pro dotazování. U většiny metod se však jedná o rozmezí mezi 4-7 dny, přičemž v závislosti na typu výzkumu si zákazník může zvolit dotazování až 1000 respondentů.

Processed with VSCO with hb1 preset

Přečtěte si takéJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliarduJan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliardu

Za rok a dva měsíce, co response:now funguje mu své průzkumy dle tvůrců svěřili například společnosti rohlik.cz, Google, Raiffeisenbank či Marks & Spencer, s tím, že firma uvádí, že právě americký trh, na který nyní míří, je v tomto segmentu až stokrát větší.

„Od momentu, kdy response:now spatřilo světlo světa jsme měli ambici expandovat s naší službou do zahraničí. (…) Naší vizí je přinést unikátní know-how a technologické řešení na americký trh, díky čemuž se chceme během několika let stát významným hráčem na výzkumnickém poli v globálním měřítku,uvádí René Henc, CEO a zakladatel response:now.

Response:now už podle svých slov zahájili jednání s partnery, kteří by mohli urychlit rozšíření služby v USA, zároveň však ale říkají, že nechtějí zapomenout ani na rozvoj na domácím trhu. Nedávno pak projekt spustil jako jednu z dalších služeb testování obalů, v následujících týdnech nabídne i zaměstnanecké průzkumy či full-mix testy. 

 

Facebook plánuje vlastní televizní programy s rozpočtem až 3 miliony dolarů za epizodu

mark
0Zobrazit komentáře

Už delší dobu sledujeme, že jde Facebook tvrdě po své konkurenci na poli videí, kterou je pro něj především Netflix nebo YouTube. Druhá zmíněná firma bojuje prostřednictvím placeného členství Red a zapojením originálního obsahu těch nejlepších tvůrců na platformě. A Facebook na to evidentně chce jít velmi podobným způsobem, kterým by rád přitáhl diváky od 13 do 34 let a také nové inzerenty.

Ročně se totiž utratí za reklamu v amerických televizích desítky miliard dolarů a internetová média si z toho chtějí ukrojit svůj díl koláče. Facebook je tak momentálně v jednání s několika studii v Hollywoodu, které by měly být schopné vytvořit originální obsah, a to s rozpočtem až 3 miliony dolarů za epizodu, což se dá srovnat s klasickou seriálovou produkcí.

alza

Přečtěte si takéAlza začala prodávat elektromobily TeslaAlza začala prodávat elektromobily Tesla

grok-2

Přečtěte si takéNoví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězuNabízí režim pro dospělé a plánují únos papeže. Noví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězu

Již nyní sociální síť spolupracuje s mnoha tvůrci (Buzzfeed, Refinery 29 nebo ATTN) na krátkých, zpravidla ani ne 10minutových videích, za které platí v rozmezí 5 až 20 tisíc dolarů. Jako první o tom informoval server The Wall Street Journal, který se odvolává na blízké zdroje Facebooku – oficiálně to totiž firma prozatím nepotvrdila.

fbvideo

Všechny pořady by se měly vyvarovat kontroverzním nebo již „ohraným“ typům obsahu, mezi kterým je samozřejmě nahota, politika, všeobecné novinky nebo zásadně sprostá mluva. Většina z epizod by pak neměla být delší než 30 minut a jak už bylo zmíněno, bude obsahovat reklamu, která by měla zaplatit většinu rozpočtu.