Cesta z města nemusí být trnitá. Volocopter představil nový elektrický letoun pro lety mimo metropoli

voloconnect2

Foto: Volocopter

Nejnovější koncepce meziměstského letounu od Volocopteru

0Zobrazit komentáře

Až doposud se Volocopter prezentoval svými elektřinou poháněnými létajícími taxíky, které mají primárně sloužit pro přepravu pasažérů po světových metropolích. Nyní však německý startup představil novinku, díky níž bude možné s elektrickým letounem zamířit i za hranice města.

Volocopter je v současné chvíli jedním z největších tahounů celého segmentu elektromotory poháněných strojů schopných kolmého vzletu i přistání (eVTOL). Ty se profilují jako budoucnost mobility ve městech, najdou se však i takové společnosti, které chtějí tuto technologii využít pro dopravu pasažérů mezi městy, či dokonce mezi státy, jak dokazuje české Zuri Michala Illicha.

Přepravovat zájemce i mimo metropole se v budoucnu pokusí také Volocopter, který je považován za průkopníka v odvětví létajících taxíků. Až doposud o něm přitom bylo slyšet především ve spojitosti s vývojem strojů, jež jsou primárně koncipovány pro zajištění dopravy uvnitř měst. Jeho nejnovější technologický počin by ovšem měl služby Volocopteru dostat i na předměstí a dál.

Novinka s názvem VoloConnect chce nabídnout doletovou schopnost až 100 kilometrů při maximální rychlosti 250 km/h, přičemž standardní cestovní rychlost by se měla pohybovat kolem 180 km/h. Tyto parametry umožňuje elektrický pohonný systém, jehož síla roztáčí šestici rotorů sloužících pro vzlet a přistání letounu a také pohání dva hnací motory.

voloconnect3

Foto: Volocopter

Stroj by měl být schopen unést až čtyři osoby na vzdálenost 100 kilometrů

voloconnect1

Foto: Volocopter

Vůbec poprvé Volocopter pracuje s koncepci letounu využívajícího křídla a hnací motory

Tyto motory jsou spolu s křídly pro Volocopter novinkou. Až doposud totiž Volocopter využíval sílu klasických rotorů umístěných na talířovité konstrukci. Právě díky tomuto tvaru stroje německého startupu tolik připomínají klasické helikoptéry. Nový model má však dva páry křídel, které jsou na koncích vzájemně propojeny konzolou nesoucí rotory.

Stroj, na jehož vývoji pracovali experti z Mnichova déle než dva roky, se má stát doplňující součástí celého řešení mobility, které chce Volocopter v budoucnu poskytovat. Díky novému letounu totiž bude moci nabízet nejen cestování vzduchem nad střechami měst, ale až čtyřem osobám dá možnost dostat se rychle do blízkého okolí města, pokud zde bude vybudovaná potřebná infrastruktura v podobě Voloportu.

„VoloConnect ztělesňuje další rozměr naší mise nabízet cenově dostupná, efektivní a udržitelná řešení mobility letů ve městech po celém světě,“ uvedl CEO společnosti Florian Reuter s tím, že koncepce vychází z požadavků zákazníků a je reakcí na další rostoucí odvětví trhu se službami vzdušné přepravy.

Volocopter v současné době pracuje na vývoji prvních prototypů VoloConnectu, které chce začít v brzké době také testovat. V průběhu pěti let by pro provoz svého nového letounu, který je v pořadí již třetím strojem německé firmy po modelech VoloCity a Volocopter 2X, chtěl získat certifikaci.

S masivními investicemi za zády má Volocopter v plánu své služby začít nabízet během roku 2023 s tím, že začne v Singapuru. Že by o jeho služby mohl být zájem, napovídá tisícovka rezervací na první, patnáct minut trvající lety. Ty by měly být nabízeny nejen v Singapuru, ale například také ve Francii ku příležitosti pořádání olympijských her v Paříži v roce 2024.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym