Čeští Blackfish dobývají Dánsko. Tamnímu startupu pomohli k investici 73 milionů dolarů
Lukáš Oslzla a Vít Schlesinger, společníci v agentuře Blackfish
Vít Schlesinger zakládal agenturu Blackfish zaměřenou na design a vývoj před třemi lety. Tehdy mu bylo třiadvacet a se svou firmou postupně prošel několika velkými zkouškami, které ji téměř přivedly ke konci. Nakonec ale vydržel a dnes společně s týmem sedmi kolegů pracuje na zakázkách nejen v Česku, ale i v Dánsku, kde má velkou část klientů. Ambice ve Skandinávii má navíc mnohem větší.
Schlesinger začal pracovní zkušenosti v zahraničí sbírat ve dvaadvaceti. Jak vypráví pro CzechCrunch, v začátcích měl velké štěstí, když dokázal přemluvit tehdejší ředitelku designu ve společnosti Trustpilot, aby s ním šla na kafe navzdory tomu, že ho dvakrát odmítli vzít přes inzerát. Nakonec v dánské firmě začal pracovat na plný úvazek jako UX designér, což ho ovlivnilo i v dalším kariérním směřování.
Získané zkušenosti a zejména kontakty ze zahraničí totiž zužitkoval o několik let později, kdy z malého bytu v pražském Karlíně společně s kamarády zakládal digitální agenturu Blackfish. Dánský Trustpilot se stal jedním z jejich prvních velkých klientů, což mladé české firmě přineslo další zakázky a na tuzemské poměry relativně netradiční geografickou stopu.
Například pro kodaňské marketingové oddělení Trustpilot začali dělat pár bannerů týdně a po pár měsících už byli hlavním dodavatelem pro jeho londýnskou, newyorskou i australskou pobočku. Vizuály, které vznikaly v pár lidech v Praze, tak byly najednou vidět po celém světě.
Aby v Dánsku Blackfish nabral co nejvíc klientů, zkoušel všechno možné, aby se dostal přímo k zakladatelům a šéfům firem. Jeden rok z tohoto důvodu organizovali i kodaňskou edici FuckUp Nights. To přineslo své ovoce, postupem času začal růst i byznys agentury a dnes více než polovina všech zakázek nebo klientských projektů směřuje právě do Dánska.
„Je to naše primární zaměření a máme tam největší klienty. Původně jsme se chtěli více rozšiřovat dále do Skandinávie a nebýt koronaviru, máme klienta i v Norsku, kde je aktuálně větší projekt pozastaven,“ popisuje Schlesinger v rozhovoru pro CzechCrunch.
Podle jeho zkušeností je přitom na Dánsku a celé Skandinávii zvláštní, že si jen málokdy mezi sebe pustí firmy a lidi ze zahraničí. Na projekty zásadně nasazují vlastní lidi, lokály či expaty. Díky dlouhodobé píli, osobním kontaktům a budování kamarádských vztahů se proto dle Schlesingera stala z Blackfish pravděpodobně jediná česká agentura s tak velkou severskou klientelou.
„Zakázky rostou díky dobře odvedené práci a následnému doporučení dál. S Blackfish máme v Dánsku vybudované dobré jméno, což můžeme doložit například referencemi klientů na serveru Clutch. Loni jsme tam byli ohodnoceni jako Industry Leaders 2020 v Dánsku i Česku,“ říká šestadvacetiletý podnikatel.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.