Čeští IT konzultanti z Adastry vyrostli na 5,6 miliardy korun. Působí po celém světě
Meziroční růst o více než čtvrtinu dotáhl Adastru k rekordním tržbám. Odchod z ruského trhu nahradil byznys v Kanadě, Německu či USA.
Musela sice prokličkovat složitou situací na trhu, přesto ale mezinárodní konzultační společnost Adastra, kterou v roce 2000 založili Jan Červinka, Petr Jech a Jan Mrázek, loni dosáhla na historicky nejlepší výsledky. Poprvé překonala pětimiliardovou hranici, když její tržby vyrostly meziročně o devětadvacet procent na 5,6 miliardy korun. Růst táhne mimo jiné zájem o řešení v oblasti cloudových datových platforem i umělé inteligence. Zároveň se musela Adastra vyrovnat s odstřižením byznysu v Rusku, odkud kvůli válce na Ukrajině odešla. O to více posílila svou pozici na západních trzích.
„Rekordní tržby považuji za velký úspěch. Zejména v okamžiku, kdy skupina v únoru loňského roku opustila ruský trh,“ říká Pavel Kysela, generální ředitel Adastry ČR. „Daleko více jsme se zaměřili na strategické trhy v Kanadě a Německu, na kterých dlouhodobě působíme, a ve Spojených státech, kde dynamicky rosteme. V Česku vzrostl zájem zákazníků o projekty v oblastech cloudu a internetu věcí až o třicet procent,“ doplňuje Kysela. Po celém světě má Adastra na dva tisíce konzultantů napříč sedmnácti kancelářemi a poskytuje komplexní služby v oblasti digitalizace.
Na Kanadu má Adastra velké pojítko díky Janu Mrázkovi, jednomu ze tří spoluzakladatelů a spolumajitelů firmy. Ten v roce 1988 emigroval do Německa, následně přesídlil do Kanady a už v 90. letech radil tamním bankám. Byznys tam později získával také pro Adastru a například v roce 2015, jak psal server iDnes, dostala česká skupina obří zakázku od druhé největší banky v Kanadě Toronto-Dominion. Zaměření Adastry je nicméně široké a sahá od dat přes umělou inteligenci až po vývoj aplikací všeho druhu či tvorbu marketingových a kreativních strategií.