Chceme obchodníky vrátit do reality, říká zakladatel Samba.ai. Díky datům a umělé inteligenci pomáhá zlepšovat marketing
David Vyskočil, zakladatel a ředitel firmy stojící za vývojem Samba.ai
Tuzemská e-commerce konference Shopcamp byla v roce 2018 o malý detail netradičnější než v ostatních letech. Po prostorách Fakulty architektury ČVUT se totiž v tanečním rytmu pohybovaly brazilské exotické tanečnice s obrovskými a pravými ptačími pery. Přesně takovým způsobem se tam prezentoval český startup Samba.ai, pro který to byla vůbec první podobná akce.
Tanečnice tak návštěvníky lákaly na stánek, kde se mohli dozvědět o tom, co vlastně Samba dělá – což se samotným názvem startupu paradoxně nemá nic společného. Jde totiž o nástroj usnadňující práci s daty online marketérům, zejména pak e-shopům.
„Samba umožňuje doručení správných zpráv správným lidem v poměrně masivní škále,“ shrnuje pro CzechCrunch David Vyskočil, zakladatel startupu. Snaží se tak vyřešit problém, kdy marketéři vytvářející kampaně musí složitě pracovat s daty místo toho, aby se soustředili na jejich kreativní stránku či tvorbu celkové strategie.
„Jen 5 % lidí si myslí, že komunikace od obchodníků je pro ně relevantní. Devět z deseti obchodníků si přitom myslí, že marketing dělají správně.“
„Problém je v tom, že na trhu s extrémním převisem nabídky nad poptávkou se každý obchodník snaží prodávat co nejlépe, jak umí. Spousta marketérů pak kampaně ‚bombí‘, co to dá, a doufají, že něco urvou. Důsledkem je, že jsou všichni přetěžováni reklamou – zhruba jen pět procent lidí si myslí, že komunikace, kterou dostávají od obchodníků, je pro ně relevantní. Devět z deseti obchodníků si přitom myslí, že marketing dělají správně,“ popisuje Vyskočil stav na trhu.
Právě v napravování této mezery vidí Samba.ai svoji příležitost a chce pomoci obchodníky vrátit zpátky do reality, anebo alespoň zvýšit zmiňovaný pětiprocentní podíl. Zákazníci totiž svými nákupy často řeší nějaký problém a komunikace obchodníka může být dobrou radou, pokud je vše nastaveno správně.
Jak toho ale dosáhnout? Na základě práce s daty získanými z e-shopů či fyzických prodejen v kombinaci s prediktivními a skórovacími algoritmy umělé inteligence se Samba snaží odhadnout potenciální zájem zákazníků. Marketérovi pak navrhne, jakým způsobem i kterou cílovou skupinu by měl ideálně oslovit, a to i v kombinaci s radou jakým obsahem.
Nakonec Samba umožňuje orchestraci komunikace přes různé kanály od e-mailů přes sociální sítě a SMS zprávy až po push notifikace v aplikacích. „U nás tomu říkáme autopilot, skutečně můžete Sambu nechat běžet a machine learning engine poté rozhoduje o publikování, komponování i hodnocení samotných kampaní,“ hrdě se usmívá Vyskočil. Cílem ovšem není marketéry nahradit stroji.