Chcete, aby se mladí zajímali o firmu, kde pracujete? Zkuste si založit esportový tým
Známá IT společnost Gordic dala před pár lety, spíš z legrace, dohromady esportový manšaft. Syn zakladatele firmy Marek Řezáč popisuje, co následovalo.
Esportový tým firmy Gordic, Marek Řezáč uprostřed
Když jste vývojářská společnost a chcete k sobě připoutat pozornost, můžete si zaplatit reklamu a investovat do marketingu. Anebo můžete zkusit rozjet vlastní esportový tým. Přesně tak to udělal Gordic, jeden z nejvýznamnějších hráčů na poli dodavatelů informačních systémů v Česku. „Bylo to velmi dobré rozhodnutí,“ chválí si založení týmu Marek Řezáč, který společnost řídí spolu se svým bratrem a otcem.
Tým Gordic se soustředí na hru Counter Strike a loni skončil ve firemní esportové lize, kterou hraje už několik sezón, na čtvrtém místě. Podle bratrů Řezáčových má esportový manšaft hned několik výhod: jednak utužuje kolektiv, jednak přitahuje pozornost lidí. Dále i je samotné, coby členy vedení, přibližuje kolegům, protože se přímo na hraní podílejí. A jak Marek Řezáč popisuje ve svém komentáři pro CzechCrunch, celé to přitom vzniklo jako náhoda a legrace.
***
Esport má dvě strany mince. Někde se setká s pochopením, někde ne. U nás to byl dobrý tah a nelitujeme, že jsme do toho šli. Celý tým to bere vážně. Chceme se měřit s těmi nejlepšími týmy v Esport lize firem. Přitom vznik týmu byla vlastně úplná náhoda nebo snad humorně míněná pobídka jednoho z našich kolegů.
Postupně se ale utvrzujeme v tom, že esport je kapitola sama o sobě, jde neuvěřitelně nahoru. A i když to někdo možná nerad slyší, brzy bude svou popularitou na úrovni třeba zápasů MMA. Když jsem například prezentoval na univerzitě VUT v Brně, půlka lidí vypadala, že spí. Bylo to v ranních hodinách. Jakmile jsem zmínil slovo esport, zájem se okamžitě vzbudil. Studenty jsem pozval, aby si s námi zahráli.