Čínský SoftBank získává 5,6 miliard korun na rozvoj unikátní umělé inteligence
To, že čínský SoftBank masivně roste a spouští nové divize, asi nikoho nepřekvapí, už podle nedávné investice ve výši 1 miliardy korun do e-commerce serveru Coupang. Jejich nedávno vzniklá divize Robotics ale naopak investici získala, a to ve výši 236 milionů dolarů (5,6 mld. korun), které uvolnily skupiny Alibaba a Foxconn za 20% podíly.
SoftBank totiž v nové divizi dlouhodobě vyvíjí novou formu umělé inteligence – humanoida s názvem Pepper, který by měl být cenově dostupný pro většinu domácností. Nemá žádné unikátní funkce typu, že by uměl vařit, létat nebo vytřít podlahu. Umí ale komunikovat na takřka lidské úrovni a perfektně rozumět lidským pocitům a expresím.
Pro vývoj si SoftBank pojistil společnost Aldebaran, za cenu 100 milionů dolarů, bezmála 2,4 miliard korun, která se dlouhodobě výrobou humanoidů zabývala. Partnerství s Foxconnem zase navazuje úzce na vztahy s Googlem, který bude schopen výrazně pomoci s vylepšováním softwaru.
Objevit by se měl na pultech japonských zákazníků již v tomto nebo příštím týdnu za cenu zhruba 1600 dolarů (38 tisíc Kč), dále je pak potřeba platit pravidelné měsíční poplatky ve výši 200 dolarů (4772 Kč) po dobu 3 let. Celkově se tedy roční náklady na provoz takového robota pohybují kolem 95 tisíc korun.
Ve výrobě je aktuálně pouze 1000 kusů, které poputují k zákazníkům a podle TC by se měla později v tomto roce objevit i business varianta robota.
Foto: Aldebaran