Cisco poskytne 50 milionů dolarů na pomoc lidem bez domova v okolí Silicon Valley
Ačkoliv americké Silicon Valley a San Francisco jsou nezpochybnitelnou Mekkou technologických inovací a startupů, řeší tyto oblasti dlouhodobě i spoustu, už ne tak příjemných problémů. Kvůli neustále se zvyšujícím životním nákladům, které z části souvisí s atraktivností zdejšího prostředí pro lidi z IT, kteří se sem po tisících stěhují, je zde totiž například obrovský problém s bezdomovectvím.
Podle aktuálních statistik je v Santa Clara oblasti, do které spadají části Silicon Valley jako Cupertino, Mountain View, San Jose, Palo Alto a Sunnyvale, kde sídlí firmy jako Apple, Facebook nebo Google, momentálně 7 394 lidí bez domova. Jejich počet se navíc, jak informuje portál TechCrunch, meziročně navýšil o 13 procent.
Takřka identická situace pak panuje v nedalekém San Francisku, kde je dle posledních statistik zhruba 7 499 lidí bez domova. Vzniká tak nesmírně paradoxní situace, kdy na jedné straně zde máme společnosti jako Apple, Facebook a Google vydělávající miliardy dolarů a měnící svět a na straně druhé skupinu obyvatel, která není schopna finančně pokrýt alespoň své základní lidské potřeby.
To se právě zmíněné technologické firmy, které na tomto stavu svým způsobem nesou část zodpovědnosti, snaží dlouhodobě řešit. V problému se aktuálně začala angažovat také známá americká společnost Cisco patřící ke světovým leaderům na trhu síťových prvků. Ta totiž nyní oznámila, že prostřednictvím svého fondu v následujících 5 letech přispěje částkou 50 milionů dolarů (v přepočtu cca 1 miliardu Kč) na nadaci Destination: Home. Ta chce do 5 let skoncovat s problémem bezdomovectví v těchto lokalitách, a to jak aktivnějším přístupem k lidem bez domova, tak například prostřednictvím vybudování sítě dostupného bydlení.
“Už dlouhou dobu tvrdíme, že je na čase vyřešit problém bezdomovectví v naší komunitě. Cisco naši iniciativu naprosto podporuje a chápe, a proto se rozhodlo ji podpořit a to nejen finančně, ale také aktivním angažováním se v tomto palčivém problému”, říká šéfka Destination: Home Jeniffer Loving.