Co se chystá v pokračování největšího hitu v historii Netflixu? To přibližuje tvůrce Hry na oliheň
O svátcích na obrazovky dorazí druhá řada veleúspěšné Hry na oliheň. Tvůrci promluvili o tom, co od pokračování očekávat a co chtějí sdělit.
Hra na oliheň, jihokorejský seriál z roku 2021, původně na trzích mimo svoji domovinu neměl žádnou marketingovou kampaň – nepočítalo se s tím, že o něj globální publikum bude mít větší zájem. Příběh, v němž se zoufalí lidé snaží vyhrát stovky milionů korun v krvavé soutěži, ale zaujal natolik, že je dodnes největším hitem v historii Netflixu. A pokračování, jež na obrazovky dorazí už o Vánocích, slibuje nové hry, postavy, pravidla i poselství.
Dějem první řady seriálu nás provádí hlavně Seong Ki-hun, rozvedený šofér, který dluží lichvářům. Jednoho dne v metru narazí na tajemného člověka, od něhož dostane vizitku a možnost přihlásit se do soutěže o horentní sumu peněz. Ki-hun se, stejně jako většina ostatních z celkem 456 hráčů, rozhodne zúčastnit ze zoufalství na jedné a z naděje na lepší život na druhé straně. Později se ale ukáže, že nejde o klasickou soutěž – všichni poražení totiž zemřou.
Tvůrce Hry na oliheň Hwang Dong-hyuk s ní měl od začátku velmi specifický záměr. Vycházel z komiksů jako Liar Game nebo Battle Royale a chtěl vytvořit podobenství o extrémní kompetitivnosti, poháněné velkými třídními rozdíly, jež sužují současnou jihokorejskou společnost. Dát dohromady celý koncept a naplnit ho sympatickými postavami, kterým budou diváci fandit, mu trvalo poměrně dlouho, ale nakonec se mu podařilo vyjádřit přesně to, co chtěl, a přitom vytvořit strhující minisérii. Minisérii, protože neměla pokračovat.
„Když jsme natáčeli první řadu, pořád jsem se režiséra Hwanga ptal, jestli bude i druhá. A on říkal: Rozhodně ne,“ řekl v novém rozhovoru serveru Deadline s tvůrci seriálu Jeong-jae Lee, představitel Ki-huna neboli hráče 456. Tehdy nikdo netušil, jak obrovský úspěch bude Hra na oliheň mít. Pouhé tři týdny od uvedení na Netflixu ji zhlédlo přes sto milionů domácností, za tři měsíce se pak toto číslo vyšplhalo až na 265 milionů, což dosud žádný jiný titul na streamovací službě nepřekonal.
Tvůrci se proto rozhodli pokračování přeci jen natočit – jako poděkování divákům, podle vlastních slov. „Druhá řada pro mě funguje jako vyjádření vděku fanouškům,“ řekl Lee. „Ne jako produkt nebo obsah, spíš ji vnímám jako dárek, který dáváme divákům. Jsem z toho nervózní, protože nevíme, jestli se jim bude líbit,“ dodal.