Co všechno lze koupit za 19 miliard dolarů, které Facebook vysázel za WhatsApp?

Michal PtáčekMichal Ptáček

whatsapp_2
0Zobrazit komentáře

19 miliard dolarů, tedy zhruba 377 miliard Kč je částka, kterou Facebook minulý týden zaplatil za to, aby do svého portfolia získal chatovací aplikaci WhatsApp.

V hlavě docela těžko představitelná částka, která dostává reálnější obrysy až v momentě, porovnáte-li ji například s hodnotou některých velkých firem a produktů. Přesně to udělala britská digitální agentura Branded3, která zveřejnila přehlednou infografiku znázorňující, co jiného si Facebook mohl za zmíněných 19 miliard dolarů pořídit.

Tak například…

  • 10 satelitů NASA vyslaných na Mars (celková cena 6,7 miliard dolarů)
  • Fotbalový klub Manchester United (hodnota – 2,28 miliard dolarů)
  • 10 olympijských stadionů v Londýně (celkové náklady na výstavbu – 7,75 miliard dolarů)
  • Tým Formule 1 – Ferrari (hodnota – 1,1 miliardy dolarů)
  • Virgin Group Richarda Bransona (hodnota – 4,6 miliard dolarů)
  • Automobilku Porsche (hodnota – 5,7 miliard dolarů)
  • Módní značku Prada (hodnota – 7,1 miliard dolarů)
  • Nejdražší budovu na světě…singapurskou Marina Bay Sands (celková náklady na výstavbu – 6 miliard dolarů)

Celou infografiku včetně dalších příkladů si můžete prohlédnout zde.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Čínská kopie Twitteru poprvé dosáhla provozního zisku a vyrostla na 61 milionů aktivních uživatelů

Michal PtáčekMichal Ptáček

bfishadow_1
0Zobrazit komentáře

Téměř pět let stará sociální síť Sina Weibo, která je v Číně brána jako náhrada Twitteru, dnes oficiálně oznámila, že ve čtvrtém kvartále roku 2013 vůbec poprvé dosáhla provozního zisku a to ve výši 3 milionů dolarů. Celkové příjmy pocházející převážně z reklamy, se pak za Q4 2013 pohybovaly okolo 56 milionů dolarů.

Sina Weibo zároveň informuje, že její uživatelská základna mezi listopadem a prosincem 2013 vyrostla o 4,2% na 61,4 milionů denně aktivních uživatelů. V tomhle případě je však potřeba brát čísla (jak už to ostatně u čínských společností bývá zvykem) s velkou rezervou. Podle různých testů totiž až 57% uživatelských účtů nemá na zdi ani jeden příspěvek a s jejich reálností by to proto mohlo být všelijaké.

I přesto si ale Sina Weibo na nedostatek aktivity stěžovat nemusí. Například při nedávných oslavách nového čínského roku její uživatelé během jedné minuty přidali více než 863 tisíc „tweetů“.

foto: bfishadow/Flickr