Coca-Cola chce po akvizici Costa Coffee dostat její kávu do domácností. V Česku ji bude prodávat na Rohlíku i Košíku
Když před dvěma lety největší nápojová firma na světě oznamovala, že za více než pět miliard dolarů kupuje britský kavárenský řetězec Costa Coffee, mělo to jasný cíl. Coca-Cola se chtěla rozšířit v oblasti, kde zatím nebyla tak silná, tedy v horkých nápojích, a nyní to pocítí i čeští zákazníci. Kávové produkty značky Costa Coffee poprvé oficiálně vstupují do běžného prodeje.
Káva patří k nejrychleji rostoucím kategoriím na světě, a tak se nyní Coca-Cola rozhodla začít prodávat kávové produkty i mimo kavárny Costa Coffee. Těch je jen v Česku a na Slovensku celkem šedesát a obě země nyní patří do první vlny, kde se začne káva stejné značky prodávat i v obchodech. V Česku ji nabídnou Rohlík, Košík a Makro, na Slovensku Tesco, Kraj a Metro.
„Zařazením značky Costa Coffee do nabídky dále rozšiřujeme skvělé nápojové portfolio skupiny Coca-Cola a naplňujeme tak i naši dlouhodobou strategii provázet zákazníky 24 hodin 7 dní v týdnu – od snídaně až po večerní relax,“ vysvětluje Dan Timotin, generální ředitel Coca-Cola HBC pro Českou republiku a Slovensko.
Do prodeje jdou celkem čtyři blendy, tedy kávové směsi různých druhů i chutí. V nabídce se objeví jak mletá a zrnková káva, tak i kapsle kompatibilní s kávovary Nespresso. Konkrétně půjde o varianty Mocha Italia Signature Blend Medium, Mocha Signature Blend Dark, Bright Blend a Colombian Single Origin, které se oficiálně objeví v Česku v prodeji vůbec poprvé.
„Dříve se tu objevily přeprodeje ze zahraničí, šlo o omezenou nabídku, žádné oficiální zastoupení,“ potvrzuje pro CzechCrunch Aleš Fránek, ředitel sítě kaváren Costa Coffee v Česku a na Slovensku. Tuzemské online supermarkety mohly mít v nabídce například původní balení káv, které přeprodávaly od zahraničních řetězců.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrávě na Rohlíku a Košíku, tedy největších online supermarketech v Česku, se nyní objeví kávové produkty Costa Coffee i v rámci oficiální distribuce, což pochopitelně není náhodné. „Je to dáno i současnou situací, význam bezpečných nákupů přes e-commerce hráče roste. Zároveň je zde flexibilita a možnost cílení online kampaní,“ říká Milan Baka z Coca-Cola HBC.
„Costa Coffee vnímáme jako velmi silnou značku, kterou zákazníci vyhledávají a neměla by v našem sortimentu chybět. Díky naší spolupráci s Coca-Colou jsme byli v České republice první, kdo tyto produkty začal prodávat. Prodeje rostou týden od týdne. Zájem je především o kapslové produkty, které rostou dlouhodobě a růst budou i nadále,“ prozrazuje pro CzechCrunch šéf Košíku Tomáš Jeřábek.
„Costa Coffee jsme doplnili do našeho sortimentu s ohledem na velice pozitivní prodeje konkurenční značky Starbucks, zatím očekávání moc naplněna nejsou, ale věříme, že zájem zákazníků o tento výrobek časem vzroste,“ uvedla pro CzechCrunch Zdeňka Svoboda, mluvčí Rohlik.cz.
Poprvé se Češi mohli se značkou Costa Coffee setkat v roce 2008, kdy se v Praze otevřela první kavárna. Těch je dnes po celém světě ve dvaatřiceti zemích celkem 3 820, přičemž jen v Česku jich je aktuálně pětapadesát. Jelikož je pro celý řetězec důležitá odpovědnost k životnímu prostředí, snaží se v nich omezovat jednorázové plasty a nejpozději do konce příštího roku se jich chce zbavit úplně.
„Snižujeme také spotřebu energií a plánujeme i novinky pro pohodlí našich zákazníků, jako je třeba bezkontaktní objednávání v mobilu nebo rozvoz kávy,“ doplňuje Aleš Fránek, ředitel sítě kaváren Costa Coffee, kterou v Česku a na Slovensku provozuje společnost Lagardère Travel Retail. V příštím roce navíc firma chystá také kapsle kompatibilní s kávovary Dolce Gusto a tzv. Ready-to-drink nápoje v plechovkách s nízkým obsahem cukru.