Coca-Cola chce po akvizici Costa Coffee dostat její kávu do domácností. V Česku ji bude prodávat na Rohlíku i Košíku
Když před dvěma lety největší nápojová firma na světě oznamovala, že za více než pět miliard dolarů kupuje britský kavárenský řetězec Costa Coffee, mělo to jasný cíl. Coca-Cola se chtěla rozšířit v oblasti, kde zatím nebyla tak silná, tedy v horkých nápojích, a nyní to pocítí i čeští zákazníci. Kávové produkty značky Costa Coffee poprvé oficiálně vstupují do běžného prodeje.
Káva patří k nejrychleji rostoucím kategoriím na světě, a tak se nyní Coca-Cola rozhodla začít prodávat kávové produkty i mimo kavárny Costa Coffee. Těch je jen v Česku a na Slovensku celkem šedesát a obě země nyní patří do první vlny, kde se začne káva stejné značky prodávat i v obchodech. V Česku ji nabídnou Rohlík, Košík a Makro, na Slovensku Tesco, Kraj a Metro.
„Zařazením značky Costa Coffee do nabídky dále rozšiřujeme skvělé nápojové portfolio skupiny Coca-Cola a naplňujeme tak i naši dlouhodobou strategii provázet zákazníky 24 hodin 7 dní v týdnu – od snídaně až po večerní relax,“ vysvětluje Dan Timotin, generální ředitel Coca-Cola HBC pro Českou republiku a Slovensko.
Do prodeje jdou celkem čtyři blendy, tedy kávové směsi různých druhů i chutí. V nabídce se objeví jak mletá a zrnková káva, tak i kapsle kompatibilní s kávovary Nespresso. Konkrétně půjde o varianty Mocha Italia Signature Blend Medium, Mocha Signature Blend Dark, Bright Blend a Colombian Single Origin, které se oficiálně objeví v Česku v prodeji vůbec poprvé.
„Dříve se tu objevily přeprodeje ze zahraničí, šlo o omezenou nabídku, žádné oficiální zastoupení,“ potvrzuje pro CzechCrunch Aleš Fránek, ředitel sítě kaváren Costa Coffee v Česku a na Slovensku. Tuzemské online supermarkety mohly mít v nabídce například původní balení káv, které přeprodávaly od zahraničních řetězců.