Coloseum si chce s těžkým rokem v gastrobyznysu poradit vstupem na burzu. Síť pizzerií plánuje získat 60 milionů
Nedávno na pražskou burzu úspěšně vstoupila lékárenská skupina Pilulka.cz, která se v tomto ohledu stala průkopníkem tuzemské e-commerce, a na veřejný trh se chystá i další hráč z netradičního oboru. Přestože teď gastronomický byznys zažívá přetěžké časy, tuzemská skupina Coloseum je plánuje přežít a nakonec ještě získat vstupem na burzu nový kapitál.
Skupina provozující síť italských restaurací Coloseum vznikla už v roce 1995. Tehdy její zakladatel Jan Mužátko otevřel první restauraci ve Vodičkově ulici v Praze a dnes už provozuje celkem patnáct restaurací Pizza Coloseum, patří mu také velkoobchod Pragogastro, Pivovar Národní nebo Občanská plovárna.
Většina těchto podniků – stejně jako další gastrobyznysy v Česku – je teď zavřená a své zákazníky obsluhuje maximálně přes výdejní okénko, případně přes rozvoz. Mnoho restauratérů tak počítá těžké ztráty, Coloseum nevyjímaje, jeho majitel však vyhlíží i světlejší zítřky. Takové, kde se svou skupinou vstoupí na burzu.
Jan Mužátko, dosavadní stoprocentní vlastník skupiny, chce Coloseum dovést příští rok na trh Start, který je určený menším podnikům, a plánuje na něm nabídnout až 30 procent akcií svého podniku. Díky úpisu nových akcií by měla celá gastroskupina vybrat celkem 60 milionů korun.
„Rozhovory ohledně vstupu na burzu začaly již na konci minulého roku, COVID-19 dané plány spíše zpomalil. Vstup na trh Start se tak odložil o jeden rok,“ odpovídá Jan Mužátko na dotaz CzechCrunche, zda je vstup na burzu a s tím spojené nabírání kapitálu reakcí na neutěšenou situaci kolem pandemie koronaviru.
„Bohužel jsme se letos dostali do situace, kdy došlo k uzavření našich provozů a zároveň nám stát nepodal pomocnou ruku tak jako třeba v Německu nebo Rakousku. Vidíme kolem sebe, že někteří konkurenti situaci neustáli a zavírají. V tomto ohledu chceme být připraveni na konsolidaci trhu a nové příležitosti, které se objevují již dnes,“ říká Mužátko.